• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082517964
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان سما:

مدرسه ۶۸ شهید دانش‌آموز نماد مظلومیت جمهوری اسلامی است

مدرسه ۶۸ شهید دانش‌آموز نماد مظلومیت جمهوری اسلامی است

ایسنا/لرستان معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما گفت: مدرسه ۶۸ شهید دانش‌آموز نماد مظلومیت جمهوری اسلامی است.

سید محمد بطحایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد که امروز در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: برای مسیر همایش ۶۸ شهید دانش‌آموز بروجرد برنامه کوتاه و میان‌مدت ترسیم شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی اگر مورد یک آسیب‌شناسی در این ۴۰ سال قرار بگیرد موضوع فرهنگ و غفلت از فرهنگ پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است که دشمن از آن به‌خوبی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان سما خاطرنشان کرد: تیرهای مختلف از زوایای مختلف به جمهوری اسلامی زده شده که کارساز نبوده اما از حوزه فرهنگ مورد هدف دشمنان قرار گرفته است.

بطحایی اضافه کرد: تعدادی از نخبگان ما در مقابله با اغتشاشات دارند جان خود را می‌دهند که این‌ها هزینه برای جمهوری اسلامی است در حالی‌که مقام معظم رهبری است خیلی وقت پیش نسبت به این موضوع هشدار دادند.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی از نظر محتوا غنی‌ترین فرهنگ را در دنیا داریم مشکل ازآنجا بوده که امروز و نسل جوان رو در روی ما می‌گوید که این سبک زندگی که ما داریم را نمی‌پسندد که اشکال در روش است.

رئیس سازمان سما ادامه داد: بسیاری از نقایص به روش انتقال فرهنگ برمی‌گردد، آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت بزرگترین کار آن انتقال فرهنگ است.

بطحایی عنوان کرد: در روش باید به‌شدت تجدیدنظر شود دانشگاه و مراکز علمی باید به‌جای اینکه اثر تکراری تولید کنند روش‌هایی که محتوای فاخر را متناسب با ذوق آنچه نسل جدید می‌پسندد با رعایت حدود شرعی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی اظهار کرد: مدرسه ۶۸ شهید دانش‌آموز نماد مظلومیت جمهوری اسلامی بوده و واقعاً نماد مظلومیت است و این نماد مظلومیت باید به فرزندانمان عرضه شود.

رئیس سازمان سما با بیان اینکه این مظلومیت باید به روش مناسب به دانش آموزان گفته شود، افزود: نشان دادن این واقعیت‌ها و مصادیق‌های عینی در مسیر بصیرت دشمن‌شناسی آن‌ها می‌تواند، کمک کند.

بطحایی تصریح کرد: سازمان سما دارای ۸۰۰ مدرسه و ۱۴۰ هزار دانش‌آموز و دانشکده مهارت و کارآفرینی است که دانش‌آموزان دانشجویان باید با این حرکت قبیح و زشت دشمن آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری همایش برنامه میان‌مدت برای سال ۱۴۰۳ و برنامه کوتاه‌مدت برای دی‌ماه سال جاری تدوین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha