• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082518074
  • خبرنگار : 50026

از کشف قاچاق در محموله‌های پستی تا شناسایی زعفران‌های تقلبی

از کشف قاچاق در محموله‌های پستی تا شناسایی زعفران‌های تقلبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل محموله‌های پستی در شهرستان بیرجند، انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال کشف کردند. 

سرهنگ جواد بخشی، سه شنبه شب 24 آبان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر حمل و جابجایی یک محموله پستی قاچاق از سمت "زاهدان به بیرجند" دریافت کردند که بلافاصله ماموران رسیدگی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی کامیون حامل محموله پستی را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند که در بازرسی از مرسولات پستی داخل خودرو؛ انواع ابزار آلات قاچاق و مواد بهداشتی و خوراکی غیرمجاز، کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال برآورد کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه ماموران در این خصوص پرونده‌ای تشکیل داده و برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال کردند، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از وظایف ذاتی پلیس بوده و مأموران پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ هستند.

کشف ۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق 

سرهنگ حسن شجاعی نسب، جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی بیش از ۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرستان نهبندان کشف شد.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان عمده سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

شجاعی نسب ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از قسمت بار خودرو یک تانکر حاوی ۱۳ هزار و ۱۶۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران انتظامی در این رابطه یک دستگاه خودرو را توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و سوخت و افراد متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۱۶ کیلوگرم زعفران تقلبی در فردوس

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم زعفران تقلبی در شهرستان فردوس نیز خبر داد.

وی گفت: ماموران انتظامی شهرستان فردوس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ شجاعی‌نسب افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم زعفران تقلبی را کشف کردند که ارزش آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بیش از ۶ میلیارد ریال برآورد شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل دخیل که قصد فروش این میزان زعفران تقلبی را به‌صورت بسته‌بندی داشتند، ادامه دارد.

سرهنگ شجاعی‌نسب خاطرنشان کرد: پلیس قاطعانه و شبانه‌روزی برای مقابله و برخورد با مجرمان تلاش می‌کند تا نظم، امنیت و آرامش مردم تامین شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha