• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401082618321
  • خبرنگار : 50134

رییس دانشگاه ارومیه اعلام کرد

تحصیل بیش از ۸۲ هزار دانشجو در دانشگاه های آذربایجان غربی

تحصیل بیش از ۸۲ هزار دانشجو در دانشگاه های آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه ارومیه گفت: بیش از ۸۲هزار دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند.

احمد علیجانپور امروز ۲۶ آبان ماه در نشست شورای عالی مدیریت آموزش عالی استان که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: در حال حاضر ۸۲هزار و ۳۰۸دانشجو در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل هستند که دانشگاه آزاد ۳۳ونیم درصد، ارومیه ۱۵.۵درصد، پیام نور ۲۲درصد، فرهنگیان ۵.۹درصد، الزهرا یک درصد، دانشگاه فنی ۵درصد، صنعتی ۳.۵درصد و علمی کاربردی ۵ درصد دانشجویان را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی استان باید تحت یک برنامه هدایت شود، تصریح کرد: در کل دانشگاه های آذربایجان غربی ۱۶۶۷ نفر استاد تمام وقت و ۳۸۰۰نفر استاد مدعو زیر نظر نظام های مختلف آموزشی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: دانشگاه های آذربایجان غربی از نظر تعداد دانسجو رتبه ۱۰کشوری و از لحاظ تعداد دانشجویان مشغول در دانشگاه های دولتی رتبه ۹کشور را دارد.

وی اظهار کرد: ضریب نفوذ دانشگاه های استان ۲۵۰۳نفر است که در رتبه ۲۵ کشوری قرار داریم.

علیجانپور با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد رشته های دایر در دانشگاه های استان، وضعیت خوبی داریم، یاد آور شد: از نظر تعداد اساتید ۲۹درصد مربی، ۷.۶درصد استاد تمام، ۱۵درصد دانش یار و ۴۷درصد استادیار هستند و از نظر تعداد دانشجویان ۱۳درصد  در مقطع کاردانی، ۲.۳درصد در مقطع دکترا، ۱۷درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۶۶درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. 

وی ادامه داد: در ارتباط با حوزه های مختلف و پیشران های توسعه آذربایجان غربی، این استان در حوزه کشاورزی، معدن ، گردشگری و صنعت وابسته به کشاورزی فضا برای توسعه دارد بنابراین در بحث تحول آموزش عالی توجه به این ۴پیشران توسعه مدنظر قرار گیرد و دانشکده های که در این حوزه نیاز به توسعه دارند در جهت توسعه آنها کمک رسانی شود.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha