• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082618375
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور خطاب به خیرین:

به داد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برسید

به داد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برسید

ایسنا/همدان مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور گفت: خیرین به داد هنرستان‌ها برسند چراکه یکی از مشکلات کشور، جوانانی است که به آنها حرفه آموزی نشده است.

محمدرضا جعفری پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه در بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، اظهار کرد: خیرین حمایت خود را از مدارس قطع نکنند و می‌توانند در هیات امنای مدارس حضور داشته باشند. مدارس باید تجهیزات مناسب، داشته باشند. علم و دانش از طریق فناوری‌های روز به دست می‌آیند و مدارس باید هوشمند شوند. خیرین می‌توانند کمک کنند تا دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند بورسیه شوند.

جعفری تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور جوانانی است که به آنها حرفه آموزی نشده است. اگر هنرستان‌ها و بحث کار و دانش تقویت شود، هنرآموزان وارد بازار کار می‌شوند و مشکلاتشان حل می‌شود بنابراین لازم است به داد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برسید.
 
وی با بیان اینکه مدرسه ساری مصداق بارز باقیات‌الصالحات است، مطرح کرد: با حضور خیرین بیش از ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است. ۵۰ درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش توسط خیرین ساخته می‌شود.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعهدات خیرین بالا رفته و مدارس زیادی در کشور ساخته شده است، بیان کرد: مشکلاتی از نظر افزایش هزینه‌ها برای مدرسه‌سازی به وجود آمده اما اگر خیرین در مناطق روستایی ۳۰ درصد و در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کنند، مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

استاندار همدان نیز گفت: سرشت ایرانیان با نیک اندیشی عجین شده است و خیرینی در کشور داریم که تمام اموال خود را برای کار خیر هزینه می‌کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در کشور عزیزمان خیرین زیادی به واسطه سرشت ما ایرانیان داریم. سرشت ایرانیان با نیک اندیشی عجین شده است.

وی تصریح کرد: خیرینی در کشور مانند مرحوم علیپور داریم که تمام اموالشان را وقف کردند. این مرحوم که تاجر فرش بود از کشور آلمان به کشور بازگشت و تمام اموال خود را در زمینه مدرسه‌سازی هزینه کرد.
 
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: ما با تمام وجود به خیرین تعظیم و ادای احترام می‌کنیم و امیدواریم خداوند بر مال و عمر خیرین، برکت دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha