• جمعه / ۲۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401082718692
  • خبرنگار : 71610

حزب اسرائیلی: آمریکا در تشکیل کابینه نتانیاهو مداخله نکند

حزب اسرائیلی: آمریکا در تشکیل کابینه نتانیاهو مداخله نکند

به دنبال فشارهای آمریکا برای عدم تعیین رئیس حزب "صهیونیسم دینی" به عنوان وزیر جنگ در کابینه جدید رژیم صهیونیستی، این حزب خواستار عدم مداخله واشنگتن در پرونده تشکیل دولت جدید اسرائیل شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، حزب "صهیونیسم دینی" به ریاست "بتسلئیل اسموتریچ" که در انتخابات اخیر کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ۱۴ کرسی را به دست آورد، در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما برای متحد خود، آمریکا احترام زیادی قائل هستیم، اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور باید به دموکراسی اسرائیل احترام بگذارد و در تشکیل دولت منتخب دخالت نکند.

در این بیانیه آمده است: دولت اسرائیل نمی‌تواند دیکته‌های خارجی را بپذیرد که منجر به به خطر افتادن امنیت آن می‌شود و شهرک سازی یهودی در کرانه باختری را مختل می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع از تحرکات تام نایدز، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی و دیدار وی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از اعطای پست وزارت جنگ اسرائیل به اسموتریچ در دولت جدید پرده برداشتند.

بنیامین نتانیاهو از زمانی که به تشکیل دولت جدید مکلف شده با فشارهایی از سوی آمریکا و جامعه بین‌المللی برای عدم تعیین "بتسلئیل اسموتریچ" به عنوان وزیر جنگ به دلیل موضع‌گیری‌های فاشیستی و نژادپرستانه او علیه فلسطینی‌ها روبروست. این فشارها به داخل رژیم صهیونیستی نیز رسیده و به خصوص افسران ارشد و ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به اتخاذ چنین اقدامی ابراز نگرانی کردند زیرا به عقیده آن‌ها اسموتریچ تجربه و قدرت تعامل با وزارت جنگ را ندارد.

در نتیجه این فشارها نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی چهارشنبه به نماینده افراطی کنست و رئیس حزب "صهیونیسم دینی" اعلام کرد که به خاطر مخالفت آمریکا نمی‌تواند پست وزارت جنگ را به او بدهد.

نتانیاهو به اسموتریچ گفت: اسرائیل باید در دوره باقی مانده از ریاست جمهوری بایدن درباره امنیت و دیپلماسی به ویژه موضوع کرانه باختری میانه‌رو باشد.

در این دیدار اسموتریچ نیز به نتانیاهو گفته بود که حتی اگر پست وزارت خزانه‌داری را به او بدهند وی باز هم خواهان پست و مقامی درباره شهرک‌ها و مدیریت مدنی ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha