• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082819022
  • خبرنگار : 50167

نماینده ولی‌فقیه استان زنجان:

پیشگیری از بیماری‌های کلیوی مستلزم حمایت است

پیشگیری از بیماری‌های کلیوی مستلزم حمایت است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی با حمایت‌ها و هدایت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان میسر خواهد شد.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه روز گذشته (۲۷ آبان‌ماه) در آئین سی و هشتمین سالروز تأسیس انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان انجمن کلیوی استان زنجان در سال ۹۱ کلنگ‌زنی شد و در سال ۶۲ اولین دستگاه دیالیز این انجمن با هزینه ۶۰۰ هزار تومان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه هر کاری که برای رضای خدا انجام شود، رشد و نمو پیدا می‌کند، افزود: زنجان دیار نیکان، خیران و خیراندیشان بوده و اکنون نهال‌های کوچکی که در انجمن کلیوی زنجان کاشته شده درخت باروری شده است.

این مسئول با بیان اینکه اقداماتی که در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی انجام می‌شود، بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: مسئله پیشگیری با حمایت‌ها و هدایت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان میسر خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با همت و فعالیت فرزندان همین دیار یکی از قطب‌های بهداشت و درمان ۷ استان دیگر است، خاطرنشان کرد: یکی از بسترهای پرورش کار در زمینه پیشگیری حضور خیران و خیراندیشان است که می‌تواند کارهای بزرگی در امر درمان صورت گیرد تا شاهد کاهش بیماری کلیوی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه این همایش، با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، در کشورهای پیشرفته حداکثر ۲۵ درصد سلامت در اختیار حوزه سلامت و ۷۵ درصد آن نتیجه فعالیت و کارکردهای ارگان‌ها دیگر و بخش‌های غیردولتی است، اظهار کرد: همچنین طبق این آمار هدیه‌ها به عنوان سمن و ساختارهای مردم نهاد و مکان‌هایی که می‌توانند خارج از قوانین و چارچوب‌ها در این زمینه ورود پیدا کنند، نقش ویژه‌ای دارند.

حسن بختیاری افزود: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان یکی از موفق‌ترین خیریه‌های حوزه سلامت در استان و کشور است که پایه‌های آن با کمک‌های مردم و پشتوانه مدیرکل انجمن کلیوی استان شکل گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در پی تصویب قانون بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بودجه خوبی توسط دولت به این امر اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: جلسه بیماران خاص و صعب‌العلاج با حضور مسئولان ذی‌ربط تشکیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه پیشگیری از بیماری‌های کلیوی بهتر و موثرتر از درمان بوده و در دانشگاه علوم پزشکی این موضوع استان هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امید است با کمک انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به این اهداف، جامع عمل بپوشانیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha