• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401082819058
  • خبرنگار : 50214

۷۸۵۰ مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید استان یزد؛ مسائل بانکی همچنان در صدر مشکلات واحدها

۷۸۵۰ مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید استان یزد؛ مسائل بانکی همچنان در صدر مشکلات واحدها

ایسنا/یزد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از هفت هزار و ۸۵۰ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد خبر داد و بیشترین این مصوبات را به ترتیب مرتبط با مسائل بانکی، تامین اجتماعی و مسائل مالیاتی خواند.

«محمدرضا علمدار یزدی» اظهار کرد: تاکنون ۴۷۵ جلسه کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید و ۲۳۸ جلسه کمیته تخصصی و چهار هزار و ۴۳۷ جلسه تخصصی به منظور رفع مشکلات صنایع استان یزد تشکیل شده است.

وی با بیان این که تاکنون هفت هزار و ۲۶۲ پرونده صنایع در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: ۱۸ درصد پرونده‌ها مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی، ۱۶ درصد مربوط به صنایع معدنی، ۱۵ درصد مربوط به صنایع نساجی، ۱۴ درصد مربوط به صنایع فلزی و برق، هفت درصد مربوط به صنایع غذایی و دارویی و ۳۰ درصد نیز مربوط به جهاد کشاورزی و گردشگری بوده است.

علمدار یزدی با بیان این که این جلسات هفت هزار و ۸۵۰ مصوبه داشته‌اند، عنوان کرد: پنج هزار و ۶۶۷ مصوبه مربوط به مسائل بانکی واحدها، ۸۲۸ مصوبه مربوط به مسائل تامین اجتماعی، ۲۲۵ مصوبه مربوط به مسائل مالیاتی، ۹۶ مصوبه مربوط به مشکلات حوزه گاز واحدها، ۱۱۵ مصوبه مربوط به مسائل حوزه برق واحدهای صنعتی و ۹۱۹ مصوبه مربوط به سایر مشکلات صنایع استان یزد بوده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد عنوان کرد: مصوبه‌های متعددی برای تامین سرمایه ثابت و در گردش، راه اندازی، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، حل مشکل زیست محیطی و رفع مشکلات ارزی در راستای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در نشست‌های کارگروه تسهیل مصوب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.  

علمدار یزدی ادامه داد: تعداد ۱۴ واحد صنعتی تولیدی حوزه جهاد کشاورزی و گردشگری استان، دستور کار دیگر جلسه اخیر این کارگروه بود که پس از بررسی وضعیت این واحدها  با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل، تصمیمات لازم در رابطه با فراهم سازی شرایط برای ادامه فعالیت واحدهای مطرح شده در جلسه اتخاذ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha