• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401082819423
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سراشیبی ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان

سراشیبی ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان

ایسنا/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه روند ابتلا به ویروس آنفلوآنزا کاهشی شده است، گفت از هر ۱۰۰ نفری که تست آنفلوآنزا می‌دهند، حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر مبتلا به ویروس آنفلوآنزا، ۵ نفر مبتلا به کرونا و مابقی مبتلا به بیماری‌های ویروسی فصلی از جمله سرما خوردگی هستند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در اصفهان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته منتهی به امروز (شنبه، ۲۸ آبان ماه) ۶۶ تست کرونا از افراد مشکوک و علامت‌دار مبتلا به کرونا در استان اصفهان گرفته شد که هیچ مورد ابتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی نشده است.

وی با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: درحالی که در همین مدت، ۱۶ بیمار بهبود یافته از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۶۹  نفر است که از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اما هیچ مورد فوتی ثبت نشده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس آنفلوآنزا، تصریح کرد: آمار دقیقی از مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در دسترس نداریم، اما روند مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا کاهشی شده است. در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفری که تست آنفلوآنزا می‌دهند، حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر مبتلا به ویروس آنفلوآنزا، ۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا و مابقی مبتلا به بیماری‌های ویروسی فصلی از جمله سرما خوردگی هستند.

عقدک در رابطه با وضعیت کنونی شیوع آنفلوآنزا تصریح کرد: باتوجه به اینکه شیوع ویروس آنفلوآنزا از اوایل مهرماه آغاز شد و شیوع گسترده‌ای به ویژه در سنین زیر ۱۸ سال داشت، در حال حاضر روند مبتلایان کاهشی شده و پیش‌بینی می‌شود این روند تا اواخر آذرماه ادامه داشته باشد، اما با توجه به آغاز فصل زمستان احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha