• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401082919739
  • خبرنگار : 30165

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خبر داد

افزایش حمایت از برگزیدگان جشنواره رازی/ آیین‌نامه حمایت از تولید علم و فناوری تصویب می‌شود

افزایش حمایت از برگزیدگان جشنواره رازی/ آیین‌نامه حمایت از تولید علم و فناوری تصویب می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه هزینه حمایت از برگزیدگان جشنواره رازی افزایش یافته است، گفت: امسال برای شرکت‌های دانش‌بنیان برتر، هسته‌های فناور برتر و محصول برتر جوایز بیشتری در نظر گرفته‌ایم.

دکتر یونس پناهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، گفت: این جشنواره سوم بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

وی هدف اصلی  برگزاری این جشنواره را حمایت از فناوری ذکر کرد و گفت: تفاوت جشنواره رازی امسال با سال‌های قبل این است که محور حمایت ما از تحقیقات فناورانه خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته در این جشنواره دانشجویان با پژوهشگران و نخبگان جوان در یک گروه قرار داشتند و عنوان شده بود که H-index آن‌ها باید بالای ۱۲ باشد.

وی ادامه داد: ولی ما امسال برای اولین‌بار دانشجویان را از گروه نخبگان جدا کردیم و شرط H-index را برداشتیم، بنابراین شانس موفقیت دانشجویان در این جشنواره چند برابر شده است و اصرار ما بر این است که دانشجویان حتماً شرکت کنند.

پناهی ضمن بیان اینکه هزینه حمایت از برگزیدگان جشنواره رازی افزایش یافته است، گفت: امسال برای شرکت‌های دانش‌بنیان برتر، هسته‌های فناور برتر و محصول برتر جوایز بیشتری در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در جشنواره یک بخش به عنوان محصول برتر، حمایت  می‌شد؛ ولی امسال علاوه بر محصول؛ هسته فناور، شرکت دانش‌بنیان برتر و ... نیز حمایت می‌شوند و در کل زمینه کاری را فناورانه در نظر گرفتیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار کرد: جشنواره رازی ما امسال هم از نظر محتوایی و هم از نظر تعداد شرکت‌کنندگان پربارتر خواهد بود و  فراخوان شرکت در جشنواره را تمدید کردیم.

وی با بیان اینکه امسال شرکت‌کنندگان در جشنواره رازی قابل توجه بوده است، گفت: محققان، دانشگاهیان و هم جوانان شرکت خوبی داشتند. 

پناهی در خصوص مزایای شرکت در جشنواره گفت: دانشجویان وقتی در جشنواره رازی مقام بیاورند، به عنوان نخبه محسوب می‌شوند و می‌توانند از  مزایای خاص نخبگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: اعضای هیئت علمی نیز در صورت کسب مقام در این جشنواره معمولاً دو پایه ارتقا می‌گیرند و جایزه گرفتن در جشنواره رازی از نظر ارتقا برای اعضای هیئت علمی مزایای خوبی دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید علم و فناوری اشاره کرد و گفت:  ما اخیراً یک آیین‌نامه حمایت از تولید علم و فناوری را تصویب کردیم که الان در مرحله داوری است.

وی افزود: تا کنون در چند جلسه با معاونین تحقیقات‌وفناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این آیین‌نامه را مرور کردیم و تا اواسط هفته جاری بررسی این آیین‌نامه به پایان می‌رسد. از سال آینده از تمام دانشجویان و محققان و افرادی که مقاله‌های کاربردی و مسئله‌محور منتشر کنند، قطعاً حمایت خواهیم کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha