• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401082919888
  • خبرنگار : 50180

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه:

جهش تحصیلی در پساکرونا توصیه نمی‌شود

جهش تحصیلی در پساکرونا توصیه نمی‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: جهش تحصیلی را در پساکرونا به هیچ عنوان به دانش‌آموزان توصیه نمی‌کنیم.

 علی محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مجازی بودن آموزش‌ها در دوران کرونا، گفت: در شرایطی که در دوران کرونا آموزش‌ها به صورت مجازی بوده، توصیه نمی‌شود والدین برای جهش تحصیلی فرزندان خود در پساکرونا اقدام کنند، چون این اقدام قطعا باعث وارد آمدن فشار به دانش‌آموز می‌شود.

محمدبیگی با بیان اینکه مشاوران تحصیلی جهش تحصیلی را در شرایط عادی هم به دانش‌آموزان توصیه نمی‌کنند، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموز را مجبور به قرار گرفتن در کنار دانش‌آموزان بزرگتر از خودش کرده که می‌تواند اثرات منفی زیادی بر روند رشد دانش‌آموز داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در هنگام جهش تحصیلی دانش‌آموز با دانش‌آموزانی همکلاس می‌شود که سن اجتماعی و جسمی بالاتری دارند و این موضوع دانش‌آموز جهش یافته را در برخورد با گروه همسالان با چالش مواجه خواهد کرد.

محمدبیگی با اشاره به احتمال افت تحصیلی دانش‌آموزان جهش تحصیلی یافته در سنوات بعدی تحصیل، گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد میزان افت تحصیلی در دانش‌آموزانی که در سنوات گذشته جهش تحصیلی داشته‌اند، در مقایسه با همسالانشان بیشتر بوده، لذا قطعا میزان افت تحصیلی این دانش آموزان به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها در دوران کرونا بیشتر هم خواهد شد.

وی با تاکید بر طی کردن روال عادی آموزش، تصریح کرد: توصیه می‌شود دانش‌آموزان روال عادی گذراندن پایه‌های تحصیلی را طی کنند.

 وی با بیان اینکه امسال 560 دانش آموز استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: 270 نفر از این دانش‌آموزان در آزمون‌های هوشی و روانی مستعد جهش تحصیلی شناخته شدند که البته این افراد بعد از احراز نمره قبولی از دروس سال تحصیل جهش یافته می‌توانند به پایه بعدی جهش کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha