• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401082919954
  • خبرنگار : 50286

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

توضیحات فرماندار درباره اتفاقات جمعه شب در جیرفت

توضیحات فرماندار درباره اتفاقات جمعه شب در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از تعطیلی نمایشگاه عرضه کالا که محل وقوع حادثه ۲۷ آبان ماه جاری است، خبر داد و گفت: در مواقع اضطراری بدون مصوبه و نظارت شورای تامین مجوز برپایی نمایشگاه و یا هر برنامه‌ای که احتمال دارد تمامیت ارضی و جان مردم به خطر بیفتد، داده نخواهد شد.

احمد بلندنظر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به چرایی برپایی نمایشگاه عرضه کالا آ ن هم در محل مصلی به عنوان بزرگترین مکان فرهنگی و مذهبی شهر جیرفت که مورد سوءاستفاده واقع شد، اظهار کرد: مجوز برپایی این نمایشگاه در کمیته‌ای که نحوه برگزاری را مورد بررسی قرار می‌دهد، داده شده اما اینکه در  شورای تامین  مطرح شده باشد این گونه نیست. زیرا شورای تامین در مواقع حساس با اهتمام ویژه و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای از برپایی نمایشگاه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در خیلی از استان‌ها و شهرها نمایشگاه در محل مصلی برگزار می‌شود و در جیرفت هم برای دسترسی آسان مردم به محل خرید و تامین مایحتاج خود با این امر موافقت شده اگر چه انتقاد نیز پذیرفته است.

رئیس شورای تامین شهرستان جیرفت جلوگیری از اجرای چندین برنامه را به مناسبت مسابقات جام جهانی از تمهیدات لازم در شرایط خاص عنوان کرد و گفت: اجرای هرگونه برنامه‌ای که زمینه سوءاستفاده‌ معاندان و کسانی که قصد دارند با بهره‌گیری از این ظرفیت به مقاصد شوم خود دست یابند، مستلزم نظارت و مصوبه شورای تامین است زیرا ما در برابر جان، مال و ناموس مردم مسئولیت داریم.

بلندنظر همچنین جلوگیری از ادامه فعالیت نمایشگاه عرضه کالا را در راستای امنیت خاطر مردم و غرفه‌داران عنوان کرد و افزود: اگر چه شرایط امنیتی شهرستان مطلوب است و کمترین تحرکی از چشم تیزبین نیروهای نظامی و امنیتی مخفی نخواهد ماند اما صلاح در این است که نمایشگاه به کار خود پایان دهد.

 فرماندار جیرفت با دادن اطمینان کامل به غرفه‌دارانی که اجناس و کالاهای خود را به نمایشگاه منتقل کرده‌اند، گفت: غرفه‌داران در زمینه نگهداری و حفاظت از اجناس و کالاهای داخل نمایشگاه نگران نباشند زیرا امنیت و حفاظت کامل تامین است و جای هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی همچنین به اتفاقات شامگاه ۲۷ آبان ماه جاری در جیرفت اشاره کرد و گفت: با مدیریت به موقع و صحیح توانستیم فضای ملتهب را به سمت آرامش پیش ببریم زیرا جو احساسی ایجاد شده قابل پیش‌بینی نبود و عده‌ای بیرون از نمایشگاه تحت تاثیر احساسات به گروه چند نفره اخلالگر پیوستند که تنها چند دقیقه ادامه داشت و مردم راهشان را از این افراد جدا کردند و همه چیز ختم به خیر شد و هیچ خسارت جانی و مالی نداشتیم.

بلندنظر در پاسخ به نقد چند صدایی در اطلاع رسانی جوانب این اتفاق که رسانه‌های اجیر شده منتظر بزرگنمایی بودند، گفت: خودم به عنوان رئیس شورای تامین از اولین لحظه در محل این اتفاق حضور داشتم و همه چیز را از نزدیک رصد می‌کردم و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی نیز همه چیز را تحت نظارت داشتند چون بر اساس فراخوان که به صورت سراسری نسبت به تحریک مردم و جوانان منتشر شده بود آمادگی کامل و لازم وجود داشت و از گستردگی دامنه این تحرک جلوگیری سریع به وجود آمد.

وی تصریح کرد: چندصدایی در مواقع بحران نیز باید به حداقل برسد اگر چه دستگاه‌های حاضر در صحنه تعداد دستگیرشدگان توسط نیروهای تحت امر خودشان را اعلام کردند و امری طبیعی است.

فرماندار جیرفت با استقبال از نقدها، پیشنهادات و نظرات فرهنگی رسانه‌های دلسوز در برخورد با عوامل جنگ‌های نرم و روانی گفت: نقدهای دلسوزانه را می‌پذیریم اما باید با همدلی و با تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچم دار جبهه فرهنگی در گذر از بحران‌ها، از این بحران  نیز عبور کنیم.

بلندنظر سن افراد بازداشت شده را بین ۱۶ تا ۲۴ سال اعلام و اظهار کرد: وقتی یک دختر ۱۶ ساله می‌گوید سن من ۱۶ سال است چرا بازداشت شدم یعنی اینکه این افراد آموزش دیده هستند و به مردم و خانواده‌ها توصیه می‌کنم مراقب فرزندان خود باشند تا در دام سوءاستفاده کنندگان از احساسات جوانان نیفتند.

وی به مردم جیرفت که در همه بحران‌ها و فراز و نشیب‌ها کنار انقلاب و نظام بودند اطمینان داد با عواملی که قصد بر هم زدن آرامش و امنیت شهروندان را داشتند با قاطعیت برخورد می‌شود و نیروهای امنیتی، انتظامی و سبزپوشان سپاه و نیروهای بسیج حافظ جان، مال، ناموس و امنیت آنها خواهند بود اما باز توصیه می‌کنم که مراقب فرزندان خود باشید.

بلندنظر برگزاری پیاده روی خانوادگی در بخش اسماعیلی و شهر بلوک را نمونه‌ای بارز از برنامه‌های ورزشی و فرهنگی طی روزهای اخیر عنوان کرد که بدون هیچ گونه حاشیه‌ای و با آرامش و استقبال چشمگیر مردم برگزار شد و گفت: شورای تامین با اشرافیت کامل همه درخواست‌ها برای اجرای هر گونه برنامه را بررسی و نظارت می‌کند و منافع مردم و نظام را به چیز دیگری ترجیح نخواهد داد.

رئیس شورای تامین جیرفت از همدلی و همکاری اعضای شورای تامین، نیروهای امنیتی، نظامی، سپاه  و بسیج که برای تامین امنیت و حفظ آرامش آحاد جامعه تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha