• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401082920219
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل:

صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج راه‌اندازی شد/ داروی بیماران ام اس رایگان شد

صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج راه‌اندازی شد/ داروی بیماران ام اس رایگان شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از آغاز به کار صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج خبرداد و گفت: ۲۷ بیماری خاص تحت پوشش خدمات این صندوق قرار می گیرد.‌

دکتر وحید خلیل اللهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  اقدامات اجرایی طرح صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج در دست اقدام است و بزودی بصورت کامل اجرایی خواهد شد به طوری با اجرایی شدن آن ۲۷ بیماری تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بیمارانی که اطلاعات آنان در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت شده، علاوه بر خدمات و تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی، از این صندوق خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه چون تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و تکمیلی و خدمات ارائه می‌ کند.

وی یادآور شد که بیماری هایی مانند تالاسمی، هموفیلی، انواع سرطان‌ها، ام. اس از جمله ۲۷ بیماری تحت پوشش این صندوق هستند و بیماری‌هایی چون اس. ام. ای که پیش‌تر تحت تعهد بیمه‌ای نبودند؛اکنون تحت پوشش صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه چهار بیماری اس. ام. ای، بال پروانه‌ای، فیبروز کیستیک و بیماری‌های متابولیک تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند، اضافه کرد: ارائه بسته‌های خدماتی برای ۲۷ بیماری در صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج  بزودی شروع و بصورت مرتب بیماری‌های جدید تر به این صندوق اضافه خواهد شد.

دکتر خلیل اللهی  از رایگان شدن داروی بیماری ام اس به صورت ۱۰۰ درصدی برای بیماران تحت پوشش این صندوق خبرداد.

صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج راه‌اندازی می شود/ داروی بیماران ام اس رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج همه بیمه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و … نیز از این صندوق می‌توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند این در حالی است صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیرمجموعه بیمه سلامت در کشور می باشد.

وی همچنین یادآور شد: افراد دارای بیماری صعب العلاج می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و از بسته‌های خدماتی این صندوق بهره مند شوند در غیر این صورت می توانند بصورت حضوری نیز به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی در ادامه همچنین با اشاره  به حذف ارز ترجیحی در بحث دارو اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی و آزادشدن نرخ دارو وظیفه بیمه پرداخت مابه التفاوت قیمت به داروخانه‌ها بود به طوری که تاکنون معوقات داروخانه‌ ها تا  در استان اردبیل تا پایان مهر بصورت منظم پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه ناباروری بر عهده بیمه هاست، اضافه کرد: در طرح پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری در بخش خصوصی ۹۰ درصد معادل تعرفه عمومی بر عهده بیمه است و این حمایت در راستای طرح قانون جوانی جمعیت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین از اقدامات مرکز ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی در حوزه ناباروری و قدردانی کرد و گفت: این مرکز در سالهای گذشته اقدامات خوبی در حوزه ناباروری انجام داده و بیمه سلامت نیز در جهت همکاری و تسهیل امور مراجعان این مرکز تمام تلاش خود را بکار برده است.

صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج راه‌اندازی می شود/ داروی بیماران ام اس رایگان شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha