• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401083020764
  • منبع : نمایندگی سمنان

راه جذب گردشگران چینی از منظر سفیر چین

راه جذب گردشگران چینی از منظر سفیر چین
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان سفیر کشور چین در ایران معتقد است که تبلیغات در حوزه‌های صنعت و گردشگری و شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه باعث جذب گردشگران خارجی و مخصوصاً گردشگرانی کشور چین می‌شود.

چانگ هوآ در نشستی با مسوولان استان در سمنان با اشاره به اینکه سمنان در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار داشته اظهار کرد: به‌جز تجارت و بازرگانی که از طریق جاده ابریشم انجام می‌شده است، فرهنگ، تمدن نیز بین کشورها تبادل می‌شده است.

سفیر کشور جمهوری خلق چین در ایران ادامه داد: جاده ابریشم باستانی در تاریخ وجود داشته، بخشی از آن در استان سمنان قرار دارد و گویای تاریخ این استان است.

وی افزود: توانایی استان و جدیت و تلاش استاندار، شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان و تأکید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دلیل انتخاب استان برای عضویت در موسسه ائتلاف شهرهای گردشگری جاده ابریشم بود.

چانگ هوآ ادامه داد: در سال ۲۰۱۳ رئیس‌جمهور خلق چین پیشنهاد احیای جاده ابریشم را داد و کشور ایران به‌صورت فعالانه در این ابتکار شرکت کرد.» ادامه داد:«۲۰ کشور برای عضویت در هیات مؤسس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم ثبت‌نام کرده‌اند که این امر زمینه ساز همکاری کشورها در حوزه گردشگری، تجارت و ... است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهر سمنان به‌عنوان نماینده ایران در موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم معرفی شد.

علی‌اصغر شالبافیان، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه روابط بین دو کشور، از جمله لغو روادید ورودی برای میزبانی از گردشگران کشور چین به ایران انجام‌ شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پس از تأسیس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم توسط کشور چین و اعلام به ایران برای معرفی یکی از شهرهای ایران به ‌عنوان نماینده تمامی شهرهای کشور و عضو موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم، استان‌ها و شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم بودند تقاضای عضویت در این ائتلاف را داشتند.

شالبافیان با اشاره به اینکه استان سمنان طولانی‌ترین مسیر جاده ابریشم را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: شهر سمنان به دلیل اینکه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد برنامه جامعی نیز به‌عنوان نماینده ایران در این ائتلاف ارائه کرده است.

وی اظهار کرد: غنای این استان در آثار ناملموس و ثبت ۶ اثر جهانی استان که در سال آینده انجام می‌شود و همچنین گویش‌های مختلف، رویدادها و جشنواره‌های گردشگری متنوع که متأثر از فرهنگ، تاریخ و کشاورزی است و وجود انجمن‌های مردمی و دانشگاه سمنان، ملاک انتخاب استان برای معرفی و عضویت در این ائتلاف بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha