• دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401083020775
  • منبع : نمایندگی همدان

استانداری همدان تأکید کرد

اعطای به موقع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در راستای قانون جوانی جمعیت

اعطای به موقع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در راستای قانون جوانی جمعیت

ایسنا/همدان جوانی جمعیت، یکی از مسائل مهم و حیاتی در کشور و به ویژه در استان همدان است در حالیکه میزان باروری کلی در کشور ۱.۷ بیان شده، این نرخ در استان همدان ۱.۶۵ است.

نرخ باروری کمتر از میانگین و حد استاندارد در کشور و اعلام همدان به عنوان استانی که جمعیت پیری دارد، باعث شده تا مسئولان استان همدان اهتمام ویژه‌ای به بحث جمعیت و در راستای آن اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه در چهارمین ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانواده استان همدان، اظهار کرد: جوانی جمعیت در سطح استراتژیک قرار دارد چراکه جمعیت موتور محرک کشور است. همدان، جزء استان‌های سالمند است و مشکلات زیادی در بحث فرزندآوری داریم.

فاطمه ستاری با بیان اینکه بحث ما بسیار مهم است تا بتوانیم ازدواج و فرزندآوری را افزایش دهیم، مطرح کرد: باید بتوانیم رتبه استان را در شش ماه دوم سال بهتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی باید توجه ویژه‌تری به بحث‌جوانی جمعیت داشته باشند و تأکید می‌کنیم بانک‌ها بر اعطای به موقع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اهتمام داشته باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: میانگین نرخ ولادت در استان همدان برای هفت ماه ابتدایی سال جاری ۱۲.۶ بود.

بابک بختیاری ادامه داد: میانگین نرخ ولادت برای هفت‌ماه ابتدایی سال جاری در شهرستان اسدآباد ۱۲.۲، بهار ۱۳، تویسرکان ۱۱.۴، قلقل‌رود ۸.۱، درگزین ۱۱.۲، رزن ۱۲.۹، فامنین ۱۱.۷، کبودراهنگ ۱۴، ملایر ۱۱، نهاوند ۱۰.۸، قهاوند ۱۳.۸ و همدان ۱۳.۳ بوده است. 

دبیر مجمع فعالان جوانی جمعیت استان همدان نیز گفت: افزایش جمعیت نیاز به اقناع دارد و مخاطبان باید اقناع شوند. اقناع سازی کار حاکمیت نیست چراکه مردم و حاکمیت نمی‌توانند همزادپنداری کنند اما تشکل‌ها می‌توانند اقناع سازی را انحام دهند.

حجت‌الاسلام میلاد صالحی با بیان اینکه قانون تاریخ مصرف دارد، تصریح کرد: ۱۴ سال زمان برای قانون جوانی جمعیت گذشت اما فقط هفت سال ضمانت اجرا دارد. قانون تسهیل ازدواج آسان که در سال ۸۴ تصویب شد، الان کجاست؟ 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ تشکل در استان همدان ظرفیت بالقوه‌ای است که با حمایت اندک تبدیل به فعل می‌شوند، ادامه داد: ماده ۳۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دستگاه‌ها را موظف کرده تا ۳۰ درصد از بودجه جوانی جمعیت را در اختیار تشکل‌ها قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha