• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401090100128
  • خبرنگار : 71660

آمریکا خواستار "اقدام قاطع" سازمان ملل علیه فعالیت‌های موشکی کره‌شمالی شد

آمریکا خواستار "اقدام قاطع" سازمان ملل علیه فعالیت‌های موشکی کره‌شمالی شد

آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در پاسخ به پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما کره شمالی، "اقدام قاطعی" را علیه این کشور اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در ماه جاری میلادی کره شمالی دومین آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را انجام داد؛ آزماش موشکی که برای این کشور موفقیت‌آمیز بوده و از طرفی توانایی رسیدن به آمریکا را هم دارد.

به گفته لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، کره شمالی در سال جاری میلادی ۶۳ موشک بالستیک از جمله ۸ موشک بالستیک قاره‌پیما پرتاب کرد.

این سفیر به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «مدتهاست که جمهوری دموکراتیک خلق کره با مصونیت از مجازات اقداماتی را انجام داده است. این کشور پرتاب‌های موشکی متعددی که اقدامات بی‌ثبات‌ کننده و تنش‌زا تلقی می‌شوند را بدون ترس از پاسخ این شورا انجام داده است.»

وی روسیه و چین – دو کشوری که در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو دارند – را به دلیل اینکه چنین اجازه‌ای را به کره شمالی می‌دهند، به باد انتقاد گرفت.

توماس-گرینفیلد در ادامه تاکید کرد: «این کشورها به رژیم کره شمالی اجازه داده‌اند تا آخرین پرتاب موشکی نسنجیده خود را انجام دهد؛ آزمایشی که جان غیرنظامیان ژاپنی را به خطر می‌اندازد و تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد. این دو اعضا با اقدامات و خرابکاری‌های آشکار خود این منطقه شمال شرق آسیایی و همچنین کل جهان را به خطر می‌اندازند.»

وی گفت که آمریکا فرصت دیگری را به شورای امنیت سازمان ملل خواهد داد تا کره شمالی را نسبت به "اقدامات بی‌ثبات‌ کننده‌ای" که انجام می‌دهد، پاسخگو کند و پرتاب‌های موشکی و تسلیحات کشتار جمعی غیرقانونی پیونگ‌یانگ را محکوم و متوقف کند.

این تقاضای آمریکا درخصوص "اقدامات قاطع" علیه کره شمالی پس از آن صورت گرفت که کشورهای عضو گروه ۷ از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا "اقدامات قابل‌توجهی" را علیه آخرین پرتاب موشکی بالستیک قاره‌پیما کره شمالی اتخاذ کنند.

وزرای خارجه آمریکا، ژاپن، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا گفتند: «اقدامات جمهوری دموکراتیک خلق کره نیازمند پاسخی قاطع از سوی جامعه جهانی است.»

همچنین، آلبانی، استرالیا، اکوادور، فرانسه، ایرلند، هند، ژاپن، مالت، نروژ، کره جنوبی، سوئیس، امارات متحده عربی و انگلیس از درخواست آمریکا مبنی بر محدود کردن تسلیحات غیرقانونی و پیشرفت موشک بالستیک کره شمالی حمایت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha