• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401090200996
  • خبرنگار : 50184

چرا شهرهای ملی کرمانشاه دبیرخانه ندارند؟

چرا شهرهای ملی کرمانشاه دبیرخانه ندارند؟

ایسنا/کرمانشاه هرسین، نودشه، دالاهو و فش، سه شهر و یک روستای کرمانشاه هستند که طی سال‌های گذشته به ترتیب به عنوان شهرهای ملی گلیم، گیوه، تنبور و دهکده سازهای سنتی به ثبت رسیده‌اند، اما علیرغم گذشت چند سال از ثبت ملی آنها عملا خروجی چندانی برایمان نداشته و هیچ برندسازی خاصی در این شهرها صورت نگرفته است.

بدیهی است که گام اول برای برجسته سازی و برندسازی این شهرها، راه‌اندازی دبیرخانه ملی در آنها است تا بتواند با انجام برخی اقدامات، محصول دست سازی که در آن منطقه تولید می‌شود را به طیف گسترده‌ای از گردشگران معرفی کند تا نام آن شهر را با صنایع دستی که در آن تولید می‌شود، بشناسند. با این حال با وجود گذشت چندسال و وعده‌های چندباره معاونت پیشین صنایع دستی استان این اتفاق رقم نخورده و شهرها و روستاهای ملی کرمانشاه همچنان فاقد دبیرخانه هستند.

در این راستا سراغ معاون صنایع دستی استان که به تازگی در این سمت منصوب شده رفتیم تا از او بخواهیم درخصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای راه‌اندازی دبیرخانه ملی این چهار شهر و روستا توضیحاتی ارائه دهد.

امین کوگانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تائید خلاء وجود دبیرخانه در سه شهر و یک روستای ثبت ملی شده استان، اظهار کرد: با وجود اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های غنی از نظر صنایع دستی است، اما متاسفانه تاکنون آنطور که باید از این نظر معرفی نشده‌ایم و حتی سه شهر و یک روستای ثبت ملی شده ما هم چندان در کشور شناخته شده نیستند که نشان می‌دهد در این زمینه برخی اقدامات انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که در گام اول باید بازارچه‌های صنایع  دستی را در این شهرها راه‌اندازی کنیم و پس از آن به سراغ راه‌اندازی دبیرخانه و سایر اقدامات دیگر برویم.

معاون صنایع دستی استان با بیان اینکه در مرحله اول رایزنی‌ها برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم آغاز شده، اعلام کرد: در این رابطه رایزنی‌های زیادی را با برخی از مسئولان این شهرستان داشتیم و به نتایج مثبتی هم رسیدیم.

وی راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی دو شهر و یک روستای دیگر ثبت ملی شده را در گام بعدی عنوان کرد و گفت: پس از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی، راه‌اندازی دبیرخانه‌های ملی آنها را انجام خواهیم داد.

کوگانی در خصوص کارکردهای دبیرخانه ملی هم عنوان کرد: این دبیرخانه‌ها در راستای آموزش، توسعه رشته ها، شناسایی کارگاه‌ها و هنرمندان صنایع دستی و ساماندهی آنها، تهیه بانک اطلاعاتی از آنها، فراهم کردن بسترهای ثبت بین‌المللی این شهرها، بسته بندی، بازاریابی و فروش، برندسازی و تجارت الکترونیک، برپایی نمایشگاه‌ها، تبلیغات و... اقدام خواهند داشت که در نهایت خروجی این فعالیت‌ها به مطرح شدن نام آن شهر در کشور منتج می‌شود. 

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha