• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401090201079
  • خبرنگار : 50536

معاون توسعه حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

مشکلات زیست محیطی تنها با نظارت و اعمال قانون برطرف نمی شود

مشکلات زیست محیطی تنها با نظارت و اعمال قانون برطرف نمی شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی تنها با نظارت و اعمال قانون برطرف نمی‌شود، گفت: باید فرهنگ محیط زیست در جامعه و در بین صاحبان صنایع ترویج یابد و خود افراد نسبت به حساسیت موضوع محیط زیست و مسائل مرتبط با آن آگاهی یابند.

داود قاسم زاده، چهارشنبه، دوم آذرماه، در اولین محفل مطالبه گری مسائل و مشکلات شهرستان تبریز با بررسی چالش‌های روستای «مایان سفلی» در مورد بوی بد پساب صنعتی در این روستا اظهار کرد: ۷۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان شناسایی شده و تحت نظارت این اداره کل است و این تعداد معادل ۱۳ درصد از مساحت کل استان می باشد که محیط زیست بر آن نظارت دارد.

وی با بیان اینکه چهارمین استان کشور از نظر پایش صنایع هستیم گفت: به رغم اینکه تبریز در تعداد روزهای پاک در رتبه اول کلانشهرها قرار دارد اما همچنان مشکلات زیست محیطی در این شهر وجود دارد و این بیانگر این نکته است که خود افراد باید نسبت به موضوع طبیعت و محیط زیست حساس باشند.

قاسم زاده به مشکلات زیست محیطی روستای مایان اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته اما کافی نیست و در جلسه ای که با حضور مسئولان مرتبط با موضوع در استانداری تشکیل خواهد شد در مورد اعلام زمان برای اتمام این مشکلات تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: از نظر محیط زیست، پتروشیمی تبریز آلاینده است و عوارضی که برای آلایندگی به امور مالیاتی می‌دهد از طریق خزانه تقسیم شده و در اختیار استان‌ها قرار می گیرد و این طور نیست که به طور مستقیم پرداخت شود.

معاون اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی، گفت: محیط زیست دستگاهی مطالبه گر و نظارتی است و از تمام ظرفیت های خود برای وادار کردن چرم شهر و پتروشیمی تبریز برای رعایت استانداردهای زیست محیطی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha