• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401090201120
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان:

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فضای فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها می‌انجامد

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فضای فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها می‌انجامد

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان معتقد است که حضور جهاددانشگاهی در فضای دانشگاهی به غنای فضای فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کمک می کند.

علی منصفی‌راد در بازدید رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ایسنا و جهاددانشگاهی از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای همکاری با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌تواند به غنای برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی با اشاره به سیر تاریخی شکل‌گیری جهاددانشگاهی افزود: اگر چه جهاددانشگاهی همچنان در برخی از مهمترین دانشگاه های کشور حضور دارد اما متاسفانه در برخی استان‌ها بین دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی فاصله افتاده است.

وی با اشاره به برخورداری جهاددانشگاهی از ظرفیت‌های غنی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فناورانه گفت: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌تواند زمینه را برای بهره‌مندی دانشگاهیان و دانشجویان از این ظرفیت‌ها را تسهیل کند.

منصفی‌راد با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها در تراز انقلاب عمل نکردند اضافه کرد: جهاددانشگاهی برای اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی و آموزشی و... در دانشگاه‌ها برنامه دارد.

وی ادامه داد: برخورداری جهاددانشگاهی از پژوهشگاه‌های معتبری همچون رویان و ابن‌سینا، مرکز افکارسنجی ایسپا که معتبرترین مرکز افکارسنجی کشور است، خبرگزاری بین‌المللی ایکنا، خبرگزاری های ایسنا و سیناپرس و...، همه و همه می‌تواند به غنای برنامه‌های جهاددانشگاهی کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای برپایی تورهای دانشجویی آشنایی با دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور خبر داد و گفت: در همین ارتباط اردوهای ایران مرز پرگهر در جهاددانشگاهی طراحی شده که در آن دانشجویان با دستاوردهای صنعتی، معدنی، علمی و... کشور که بیش از ۷۰ درصد تکنولوژی آنها به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده از نزدیک آشنا می‌شوند.

حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه به غنای فضای فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه‌ها می‌انجامد

وی با گلایه از عدم اقبال برخی دانشگاه‌ها به برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد که همه توان خود را برای اجرای این برنامه‌های تبیینی به میدان بیاورد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه طراحی برنامه‌ها در جهاددانشگاهی متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز جامعه صورت می‌گیرد گفت: یکی از برنامه‌های ما اثرسنجی و سنجش ضریب نفوذ برنامه‌های اجرا شده است و همین به کارآمد بودن برنامه‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی کمک می‌کند.

وی بر لزوم آنچه برنامه‌ریزی برای قشر خنثی و یا خاکستری جامعه می‌خواند به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: توجه به پاسخگویی به شبهات دانشجویان در مسائل روز از جمله سرفصل های مهم در برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها است.

منصفی راد از آمادگی این نهاد برای برگزاری برنامه‌های توانمندسازی در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی جهاددانشگاهی می‌تواند به اشتغال فارغ‌التصیلان کمک کند. ضمن اینکه دانشجویان و یا فراگیرانی که گواهینامه‌های جهاددانشگاهی را دریافت می کنند می‌توانند از بسته های تشویقی تعبیه شده و از جمله تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال خود استفاده کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha