• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401090201154
  • خبرنگار : 50210

شرکت املاح ایران پیگیر توسعه پایدار در کنار جلوگیری از تخریب تالاب میقان

شرکت املاح ایران پیگیر توسعه پایدار در کنار جلوگیری از تخریب تالاب میقان

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: این شرکت راهکارهای توسعه پایدار و جلوگیری از تخریب تالاب میقان را پیگیری می کند.

محمدمهدی بوربور دوم آذرماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه شرکت با تولید ۹۰ درصدی، بزرگترین و عمده ترین  تولیدکننده سولفات سدیم در کشور است، اظهار کرد: این تولید، صرفه جویی ۳۷ میلیون دلاری را برای کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مسلما کشور نیازمند توسعه است و صنایع نیز باید از دیدگاه های مختلف پیشرفت داشته باشند، گفت: این توسعه باید همراه با الزامات توسعه پایدار باشد. توسعه همراه با تخریب عملا به از بین رفتن سرمایه ختم می شود و چیزی برای آیندگان باقی نمی ماند. شرکت معدنی املاح ایران نیز این توسعه پایدار و ذخیره آن برای آیندگان را مدنظر دارد.

بوربور تصریح کرد: تلاش شرکت این است که در کنار برداشت سولفات سدیم از بستر تالاب، مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی خود را با قدرت دنبال کند. آنچه تا امروز انجام شده در بضاعت شرکت بوده است، شرکت در قبال منفعت صنعتی خود که البته به سهامداران متعلق است، راهکارهای توسعه پایدار و جلوگیری از تخریب را پیگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه برای تولید نمک گیاهی در شرکت مطالعاتی انجام شده است، اما هنوز به جمع بندی اقتصادی نرسیده ایم، افزود: در بحث طرح توسعه اگر استان موافق باشد و راهکاری را پیدا کنیم این طرح را دنبال خواهیم کرد. در شرایط فعلی ارزآوری برای کشور نیاز است و اگر توسعه همسو با اهداف زیست محیطی و سیاست های استان باشد، استقبال می کنیم. در واقع برنامه اصلی شرکت، توسعه صنعتی و سرمایه گذاری است چراکه دانش و تجربه و تکنولوژی لازم را در اختیار دارد.

بور بور اضافه کرد: یک تا دو درصد معادل بالغ بر دو هزار تن از تولید شرکت به کشورهای منطقه از جمله پاکستان و آذربایجان صادر می شود امسال ۴ هزار تن صادرات داشتیم و صادرات ۲۰ هزار تن برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha