• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401090201310
  • خبرنگار : 50378

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی مطرح کرد

صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی

صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی است؛ چراکه این حوزه به حجم سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد.

سیدجواد موسوی در  همایش کارآفرینی و مهارت‌های بازاریابی صنایع‌دستی اظهار کرد: همایش کارآفرینی و مهارت‌های بازاریابی صنایع‌دستی با موضوعاتی از جمله کسب و کار اکوسیستم صنایع خلاق، مفاهیم پایه اکو سیستم خلاق، فرآیند کارآفرینی در صنایع خلاق، بازاریابی (اهمیت تبلیغات و برندینگ)، فنون بازاریابی در صنایع‌دستی، برندینگ تبلیغات و فروش در صنایع‌دستی در مشهد برگزار شد.

وی در این همایش با اشاره به شعار سال تصریح کرد: صنایع‌دستی فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌آفرینی است؛ چراکه اشتغال در این حوزه به حجم سرمایه‌گذاری کمتر نیاز داشته و تولید ارزش افزوده بالایی دارد.

موسوی با بیان اینکه هنرمندان خراسان رضوی در ۹۲ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند، گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند، تولید صنایع‌دستی با موضوع زیارت و مرتبط با زائر رونق گرفته است. همچنین تا امروز ۱۴۰ مهر اصالت برای هنرمندان خراسان رضوی دریافت شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی دارای بازار تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند

محمدرضا عباس‌زاده، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به نقش دولت در حمایت از توسعه اشتغال، تولید و کارآفرینی عنوان کرد: دولت نباید مستقیم اشغال ایجاد کند بلکه باید به صورت غیرمستقیم زمینه را فراهم کند تا فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال به صورت مردمی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: افرادی که در بازارشناسی، بازارسازی و برندسازی فعالیت می‌کنند اهمیت و نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و رشد و پیشرفت کسب و کارها دارند.

عباس‌زاده تاکید کرد: برای پویایی اقتصادی باید کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین عضو اقتصادی را با هم ببینیم و به هر دو توجه داشته باشیم تا موفقیت اقتصادی حاصل شود.

وی تفکر خلاق و اخلاق کارآفرینی را برای کارکنان و مدیران دولتی ضروری عنوان کرد و گفت: ما در حوزه اقتصادی با مسائلی مواجه هستیم که در آن گفت‌وگو با کارآفرینان را رفع می‌کنیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه پول پاشی ممنوع است، در خصوص توزیع اعتبارات اظهار کرد: با توجه به اینکه تصمیم گیری برای توزیع اعتبارات به استان واگذار شده، تسهیلات و اعتبارات را به مشاغل واقعی پرداخت کردیم و امسال استان خراسان رضوی مورد تشویق وزیر نیز قرار گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: تصمیم گرفتیم که در صورت بازگشت بودجه تسهیلات به افرادی که بازار دارند پرداخت شود. همچنین به افرادی که بازاری ندارند تسهیلات ارزان قیمت داده نمی‌شود و می‌توانند از نرخ با بهره بالاتر استفاده کنند.

بسته‌بندی مناسب در فروش بهتر صنایع‌دستی تاثیرگذار است

رضا حمیدی مالک، کارآفرین حوزه صنایع‌دستی گفت: قبل از آغار فعالیت اقتصادی باید بازار فروش آن بررسی و سپس برای تولید برنامه‌ریزی شود. هنرمندان صنایع‌دستی برای فروش بهتر آثار تولیدی باید بسته‌بندی مناسبی داشته باشند و آثار تولیدی را در بسته‌بندی مناسب ارائه کنند.

وی افزایش دانش و استمرار آموزش را برای توسعه و بقای کسب‌وکارها ضروری دانست و اضافه کرد: ایران از فرهنگ غنی برخوردار است و طراحی‌های مرتبط با صنایع‌دستی باید مبتنی بر این فرهنگ غنی باشد تا به وسیله آثار صنایع‌دستی این فرهنگ غنی را به دنیا معرفی و عرضه کنیم.

حمیدی با بیان اینکه به برکت حضرت رضا(ع) مشهد از رونق اقتصادی برخوردار است، اظهار کرد: برای رونق اقتصادی مشهد باید به جاذبه‌های گردشگری روستاهای اطراف توجه شود، چراکه با توجه به حضور ۳۰ میلیون زائر در مشهد فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: طی دوران فعالیت در حوزه تولید، صنعت و اقتصاد با چالش‌هایی مواجه بودم اما هیچ وقت ناامید نشده‌ام و با عشق  و ارادتی که به مشهد و امام رضا(ع) دارم به مسیرم ادامه داده‌ام. افتخار می‌کنم که مشهدی هستم و به دلیل ارادتی که به این آب و خاک دارم هر برند و فعالیت اقتصادی که راه‌اندازی کردم با نام مشهد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha