• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401090301812
  • خبرنگار : 71533

آملی لاریجانی: نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد/اعتراضات باید شنیده شود

آملی لاریجانی: نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد/اعتراضات باید شنیده شود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این حرف که اعتراضات باید شنیده شود حرف صحیحی است. اینکه شنیدن صوری نباشد هم درست است و این نظام هم ظرفیت اصلاح خود را دارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف و نمایندگان تشکل های سیاسی این دانشگاه پس از شنیدن نظرات و دیدگاه‌های دانشجویان با تاکید بر اینکه ما دنبال شنیدن حرف‌ها هستیم و در این دیدار از جانب خودم صحبت می‌کنم، گفت: این مرزبندی با مسئولان را قبول ندارم. اشکالی در روش کار شما و روش قضاوت و نتیجه گیری برخی از شما دیدم.

وی با اشاره به اینکه حجاب در کشور قانون است، گفت: در لیبرال‌ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت. در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی‌ماند. باید قانون را رعایت کرد. آیا شما توهین را جرم می‌دانید یا نه؟ در همه دنیا جرم است. آیا نباید با مجرم برخورد کرد؟ چه فرقی می‌کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیردانشجو؟ نباید بین دانشجو و غیردانشجو در این جهت فرق گذاشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان گفت: این حرف شما که اعتراضات باید شنیده شود حرف صحیحی است. اینکه شنیدن صوری نباشد هم درست است. شما تحرکات دشمن بیرونی را دشمن‌تراشی ندانید. آمریکایی‌ها در تسلیح گروه‌های تروریست در آن سوی مرزهای کردستان نقش دارند. شما دانشجویان در شناخت نقش دشمن خارجی و پایگاه‌های منافقین و برخی کشورهای منطقه چقدر تلاش کرده‌اید؟

وی گفت: معقول‌ترین راه، اصلاح اشکالات و خرابی‌ها است. آینده امیدوارکننده است. شما در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا درس می‌خوانید. مطالبات شما که در یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل می‌کنید باید بالاتر از سلف سرویس مختلط باشد. این نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد.

آملی لاریجانی با دعوت جوانان به خودسازی گفت: شما جوان هستید. در سن ساختن خود و شخصیت معنوی خود هستید. در ارتقای شخصیت معنوی، باید برنامه ساختن داشت زیرا که مسیری بی‌نهایت در پیشگاه انسان وجود دارد. این هستی در دنیایی دیگر، با نحو حیاتی دیگر ادامه می‌یابد. ما انسان‌ها، تمام کارها و حرف‌هایمان اگر در چارچوب معنوی قرار گرفت، در مسیر بی‌نهایت و بدون مرگ، رنگی دیگر پیدا می‌کند. به فکر خودتان باشید.

در جریان این دیدار نمایندگانی از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف، بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، جامعه اسلامی دانشجویان، شورای صنفی دانشگاه شریف، نماینده انجمن اسلامی مستقل، هیئت دانشجویان دانشگاه شریف و جمعی از دانشجویان به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۵:۱۶

این آقا خودش از مخالفان اصلاح بوده فکر کردین مثلا اینها حرف شون برا مردم مهمه؟ حاکمیت باید پاسخ روشن بده اون هم اصل نظام مردم می دانند از رییس جمهور به پایین کسی کاره ای نیس

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۵:۲۳

اون موقع که در اوج قدرت بودید چرا از این حرف‌ها نمی زدید؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۶:۳۴

درود بر شما . لاریجانی حرف هاتون قشنگه ولی هیچ عملی در آن نیست متاسفانه ....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۶:۵۵

کاملا با حرف شما موافقم اصلاح را از چه کسی شروع کنیم آیا حرف خریداردارد دربین مسئولین ....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۰

ایا عدم رعایت حجاب توهین است توهین یعنی...دروغ کفتن و درست عمل نکردن..... اموزش دهید!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۵۰

بلی عدم رعایت حجاب اسلامی دهن کجی به حکم خدا است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۶

حجاب یک امر واجب شرعی است زن مسلمان باید رعایت کند کاری با عوامل اجرایی مملکت ندارد اگر تذکر میدهند چون واجب شرعی است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۱۴

نظر من هم نظر حضرت آیت‌الله العظمی آملی لاریجانی است چون هم نظر هستیم و خواص هستیم برای خودمان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۲۰

چه فرقی می‌کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیردانشجو.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۲۲

بله ،تازمانی که در قدرت هستند حرف مردم را نه میشنوند ونه قبول دارند ،خودایشان وخانواده چه گلی برسر نظام زدن که همگی دردست های مختلف مشغول هستند،چه سهمی در پیروزی انقلاب داشتند،مردم گرسنه هستند ...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۲۶

ای کاش منم انجا بودم و انچه میدانستم سوال میکردم هر چند شما و خانواده لاریجانی ها همیشه طلب کار هستید نه جوابگو چون برای خودتان مافیای قدرت قدرت شدید دقیقا مشکل همینجا هست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۳۱

توهین جرم است اما آیا حکومت خق دارد درباره لباس مردم نظر بدهد .... یعنی این مردم شعور لازم در پوشش ندارند .... به مردم اجازه داده نشده ببینیم لباس پوشیدنشو بلدن یا نه در ضمن حجاب قانون است آیا وحی منزل است قانون از بدو تا قیام قیامت بایس اجرا بشه قانون اساسی بایس هر چند دهه اصلاح بشه مردم نظر بدن...؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۷:۴۴

اقاکوگوش شنوا...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۳

تقریبا هیچی نگفته اینا دیگه حرفی برا گفتن ندارن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۲۳:۴۸

این اقاخودش ازمخالفان اصلاح بودن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۳ ۲۳:۵۰

این آیت الله خود عامل وضع موجود است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۸

فقط همین قانون است دزدی واخطلاس خانوادگی چی شما که عراقی هستید پس برای ایرانی ها نظر ندهید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۰

گرسنگی مردم هم قانون است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۱

آقای ایت الله حکم شرعی حجاب چگونه اصلاح میشود همینکه چند نفر خواستن میشه حکمهای قرآن را اصلاح نمود ماه رمضان هم خیلی ها اگر دوست نداشتن روزه براخودتونسوراخ روزه خواری کردن می تونید حکم اصلاح بدهید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۸

حجاب حکم شرعی است ودستور قرآن نه قانون که بشود کشوری آنرا عوض کند یا گروهی آنرا اختیاری بدانند اگر مسلمان باشی حکم قرآن برایش واجب است .حالا معلوم نیست آقای لاریجانی چطور میتواند حکم شرعی را اصلاح کند حتما در آینده رای لازم دارند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۴ ۲۲:۰۳

اگر قرار بر برخورد عادلانه باشد چرا با اختلاس گران عادلانه برخورد نمکنید یا مقصران فساد چرا سریعا به مسئولان بی مسئولیت واکنش نظامی نشان نمیدهید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۴

اگر ظرفیتش دارید منتظر چی هستید ؟ سکه بشه ۵۰۹هزار خانه نهایت متری ۱وپانصد ، تورم صفر و... بسم‌لله