• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401090301888
  • خبرنگار : 50448

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش ۱.۹ درصدی جمعیت دانش‌آموزی رشته ریاضی فیزیک

افزایش  ۱.۹ درصدی جمعیت دانش‌آموزی رشته ریاضی فیزیک

ایسنا/بوشهر وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در رشته ریاضی و فیزیک ۱.۹ درصد افزایش دانش آموز داشتیم، این درحالی است که در سال های گذشته جمعیت دانش‌آموزی این رشته‌ روبه کاهش بود.

یوسف نوری پنجشنبه ۳ آذر در آیین کلنگ زنی هنرستان فنی و حرفه‌ای در محله ریشهر بوشهر اظهار کرد: ایجاد توازن در رشته های تحصیلی و توسعه هنرستان‌ها در حوزه نانو، بایو، انرژی صلح آمیز هسته ای، انرژی های جدید، نفت و گاز از برنامه ها و سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: امسال با وجود مشکلات و تنگناها ۷۰ هزار نفر معادل ۲ درصد به جمعیت دانش آموزی هنرستان‌ها اضافه شد و در رشته ریاضی و فیزیک نیز ۱.۹ درصد افزایش دانش آموز داشتیم، این درحالی است که در سال های گذشته جمعیت دانش‌آموزی این رشته‌ها روبه کاهش بود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه عسلویه وجود دارد باید متناسب با این توانمندی نیروی انسانی تربیت شود.

نوری تاکید کرد: درهای هنرستان‌ها و مدارس باید روی مردم باز باشد تا مشاهده کنند، بچه های آنها چه توانمندی دارند و چه کاری انجام می‌دهند.

وی گفت: امیدواریم این هنرستان بنایی برای هنرستان ها و رشته های مورد نیاز دیگر مناطق باشد.

خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز گفت: هنرستان شهید داریوش رضایی نژاد با مساحت هفت هزار متر مربع و زیربنا چهار هزار و ۱۰۰ متر شامل ۶ کارگاه تخصصی، ۱۲ کلاس درس و یک سالن ورزشی است که با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در مدت ۱۸ ماه احداث می شود.

استاندار بوشهر هم در این آیین گفت: امسال مجتمع آموزشی شهدای هسته ای بوشهر راه اندازی شد و به دنبال آن ۲ هنرستان دیگر در این استان احداث می شود که یکی امروز و دیگری با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در آینده نزدیک اجرایی می شود.

احمد محمدی زاده ادامه داد: رویکرد استان بوشهر احداث هنرستان های نفت، انرژی و پتروشیمی است.

با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار و مسئولان اجرایی استان بوشهر عملیات اجرایی هنرستان شهید داریوش رضایی نژاد در محله ریشهر بوشهر آغاز شد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha