• جمعه / ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401090402074
  • خبرنگار : 71523

طرح مالیات بر عایدی سرمایه، در نوبت طرح در صحن علنی مجلس

طرح مالیات بر عایدی سرمایه، در نوبت طرح در صحن علنی مجلس

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور آخرین وضعیت بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تشریح کرد.

مهدی موحد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: آخرین اصلاحات این طرح در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با همکاری مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان امور مالیاتی انجام شد و در طی آن اخرین اصلاحات مد نظر دولت و سازمان امور مالیاتی گرفته شد.

وی ادامه داد: در نهایت اصلاحات مد نظر در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت و این کمیسیون آخرین اصلاحات خود را  در اواخر سال ۱۴۰۰ انجام داد. پس از آن نیز طرح در کمیسیون اقتصادی به اتفاق ارا مورد تصویب قرار گرفت و اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه چند کارکرد مهم دارد، توضیح داد: یکی از کارکردهای مهم این است که می‌تواند دلالی و درآمد حاصل از دلالی را از صرفه بیندازد. درواقع درآمد حاصل از دلالی و سوداگری از صرفه می افتد و مهم‌ترین ویژگی طرح مذکور این است که به این واسطه دلالان و سوداگران کمتر انگیزه خرید و فروش کالاهای سرمایه‌ای و دارایی سرمایه‌ای مانند مسکن، خودرو، ارز، سکه و دلار را خواهند داشت.

بر اساس این گزارش طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل املاک تجاری و مسکونی، کلیه وسایل نقلیه که امکان شماره‌گذاری دارند، ارز و انواع فلزات گران قیمت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

من جاسم عطلاوی .موافقت افراد عشیره ام رو با این طرح را اعلام میدارم..

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۱:۱۸

برای کسب وکار مالیات بدیم برای پس انداز از کارکردن هم مالیات بدیم خرید میکنیم مالیات ارزش افزوده بدیم ......!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۰:۲۹

فعلا جلوی میلیاردها دزدی واختلاس ورشوه در شرکت های دولتی و نیمه خصوصی بگیرید میتوان هزاران ملیارد به خزانه ملت باز گرداند خود سیستم واقتصاد کشور زمینه دلالی وسفطه وبورس بازی ومعاملات بازاری را رونق داده الخصوص با این تورم بالا ...اگر اقتصاد سالمی و رقابت سالم در بازار باشد لازم به این کارها نیست که چرتکه حساب برداریم که مردم عادی چی دارند یا ندارند فعلا گردن کلفت های تریلیونی بررسی کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۸

بخاطر بی سوادی . پول ملی بی ارزش میشه! خودروی بی کیفیت و بی ارزش گران میشه!! سازمان صنعت و معدن بر قیمتهای نجومی و بی حساب و کتاب مونتاژکاران نظرات نمیکنند!!! بخاطر اختلاسهای پی در پی دخایر ارزی و بودجه خالی میشه!! تاوان همه اینها را ملت باید پرداخت کند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۰:۰۴

اخ جون بازم مالیات... .