• جمعه / ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401090402185
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان عنوان کرد

اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر گیلان با همکاری شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه خاتم

اجرای پروژه فاضلاب ۶ شهر گیلان با همکاری شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه خاتم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تشریح تفاهم نامه های تبادلی بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه فاضلاب شش شهر این استان از طریق تامین اعتبار تهاتر نفت، گفت: برنامه تامین اعتبار و ساماندهی فاضلاب دیگر شهرهای استان نیز در دستور کار است.

اسدالله عباسی در جلسه تبادل تفاهم نامه فی ما بین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه دولت سیزدهم خود را خادم مردم می داند و در اجرا و تکمیل پروژه های عام المنفعه به نفع مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار اهتمام ویژه ای دارد، گفت: انتظار مردم از مسئولان اتخاذ شیوه مدیریت جهادی در اجرا و تکمیل پروژه های نیمه کاره است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی استان گیلان پسماند و فاضلاب است که با سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان و مصوبات اثربخش مرتبط، بارقه امیدی نسبت به حل سریع تر آن ایجاد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی فاضلاب شهرهای استان و نیز احیای زرجوب و گوهررود با اعتبارات استانی و سالانه بسیار طولانی است، به اهتمام دولت برای احیای این دو رودخانه و ساماندهی فاضلاب نقاط مختلف گیلان اشاره و اضافه کرد: برای تسریع در این امر، جلسات و بازدیدهای متعددی برگزار شده که با همت مدیران عملیات اجرایی آن باید تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه برای احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود باید ساماندهی منشا آلودگی ها همچون مسکن مهر همانند اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان و بیمارستان های رشت، را اولویت قرار داد، تصریح کرد: ابتدا باید جلوی ورود انواع فاضلاب ها به این دو رودخانه گرفته شود و در این زمینه دولت هیچ محدودیتی ندارد و تعللی پذیرفته نیست.

عباسی با اشاره به اینکه نقاط ضعف در اجرای پروژه های آب و فاضلاب گیلان هر چه سریع تر برطرف شود، افزود: هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه های فاضلابی در کلانشهر رشت و دیگر شهرهای گیلان وجود ندارد و نباید روند اداری و امورات بین سازمانی، خللی در کار عملیات اجرایی قرارگاه خاتم انبیاء در گیلان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه احداث باقیمانده پروژه فاضلاب رشت از مطالبات بحق و قدیمی مردم این سامان است، تاکید کرد: همه مسئولان استان تمام توان خود را برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب گیلان به کار ببندند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح تفاهم نامه های تبادلی بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه فاضلاب شش شهر این استان از طریق تامین اعتبار تهاتر نفت، اظهار کرد: با پیگیری ها انجام شده؛ تفاهم عملیات احداث باقیمانده پروژه فاضلاب کلانشهر رشت با۵۰۰۰ میلیارد تومان و نیز شهرهای فومن، لاهیجان، سیاهکل، رودسر و آستانه اشرفیه با ۳۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار بین شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منقعد شده و اجرایی می شود.

عباسی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در اجرای پروژه فاضلاب دیگر شهرهای گیلان، خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرایی شدن این تفاهم نامه برای تکمیل فاضلاب کلانشهر رشت و احداث فاضلاب پنج شهر گیلان، برنامه تامین اعتبار و ساماندهی فاضلاب دیگر شهرهای استان نیز در دستور کار است.

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز، با بیان اینکه سرمایه گذاری در شبکه تصفیه خانه ها از طریق صنعت محقق می شود، گفت: ۲۵ درصد پرتی و هدررفت آب در شبکه وجود دارد که باید برای جبران آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی توسط قرارگاه خاتم النبیاء و آب و فاضلاب در استان های پرآب اما با صنعت ضعیف منعقد شده است‌، افزود: این تفاهم نامه ها برای تسریع در اجرای پروژه های آب و فاضلاب که به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع برای اجرا موجب وقفه های طولانی شده است، منعقد می شود.

مدیرعام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن قول مساعد برای تامین منابع مالی پروژه های آب و فاضلاب گیلان، تاکید کرد: تجهیز کارگاه در کمترین زمان برای تسریع در تکمیل این پروژه ها مهمترین مبحثی است که باید دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha