• جمعه / ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401090402249
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ماجرای شیوع بیماری یا مسمومیت در دانشگاه صنعتی اصفهان

ماجرای شیوع بیماری یا مسمومیت در دانشگاه صنعتی اصفهان

ایسنا/اصفهان شیوع علائم و مشکلات گوارشی در میان تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، باعث نگرانی دانشجویان این دانشگاه شده است.

در ارتباط با شیوع علائم نوعی از آلودگی، بیماری و یا مسمومیت در میان تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: قبلا نیز  شاهد چنین اتفاقی در دانشگاه صنعتی اصفهان بودیم. این آلودگی وارد این دانشگاه شده و تعداد زیادی از دانشجویان را درگیر کرده، اما سوال این است چرا باید شاهد چنین اتفاقی در این دانشگاه باشیم؟

وی ادامه داد: زمانی که در اردیبهشت‌ماه تعداد زیادی از دانشجویان حال‌شان بد شد، تنها پاسخی که شنیدیم این بود که این موضوع در پادگان‌ها و مکان‌های دیگری هم اتفاق افتاده، دانشگاه هم مثل دیگر مکان‌هاست، بهداشت را رعایت کنید!

این دانشجو در ارتباط با تعداد دانشجویان مسموم شده، ادامه داد: به نقل از بهداری دانشگاه، تعداد افرادی که تا دیروز ساعت ۲ بعد از ظهر به دلیل این مشکل، ویزیت شده‌اند، ۲۵۲ نفر بوده است و تعداد ۵۰ نفر هم خدمات اورژانسی دریافت کرده‌اند، این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها و مسئولین دانشگاه، تعداد مبتلایان را ۶۰ نفر اعلام می‌کنند. اما ظاهرا این عدد ۶۰ درست نیست. 

سعید مستاجران، مدیر روابط عمومی این دانشگاه در همین رابطه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چند روز اخیر، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی با علائم تب و مشکلات گوارشی از جمله، اسهال و استفراغ به مرکز بهداشت این دانشگاه مراجعه کرده‌اند. به دلیل افزایش مراجعه کنندگان، مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی بهداشت استان، برای پیشگیری از گسترش این بیماری، درخواست نمونه‌برداری کرده و نیز اقدامات اولیه را انجام داده‌اند.

وی در ارتباط با نظر برخی از دانشجویان، مبنی بر مسمومیت غذایی حاصل از مصرف غذای سلف دانشگاه، خاطرنشان کرد: اینکه این اتفاق ناشی از مسمومیت غذایی باشد، هنوز محرز نشده است. 

مستاجران ادامه داد: بحث اینکه منشا این بیماری، آلودگی آب باشد، به‌طور کلی منتفی است. ظاهرا این وضعیت ناشی از یک بیماری ویروسی است و این بیماری ویروسی امکان انتقال از هر چیزی را دارد. کارشناسان در حال پیگیری هستند تا دلیل این بیماری مشخص شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تنها کسانی که غذای سلف دانشگاه را مصرف کرده‌اند، دچار این بیماری نشده‌اند. در میان مراجعه کنندگان، کسانی هم بوده‌اند که غذای سلف را مصرف نکرده‌اند. در بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر، مراجعاتی با همین علائم گزارش شده است. همچنین از پرسنل دانشگاه در کوی اساتید و کوی کارمندان هم افرادی درگیر این بیماری شده‌اند، در حالی که این افراد غذای سلف را مصرف نمی‌کنند. 

در حال حاضر، به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، کارشناسان بهداشت در حال بررسی علت این بیماری یا مسمومیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha