• شنبه / ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401090502491
  • خبرنگار : 50184

سالنی میلیاردی که متروکه شد!

سالنی میلیاردی که متروکه شد!

ایسنا/کرمانشاه سال ۱۳۹۴ بود که سالن شهید طهماسبی مجموعه ورزشی امام (ره) کرمانشاه به عنوان نخستین سالن تمام الکترونیکی تیراندازی کشور با حضور رئیس فدراسیون و مسئولان وقت استان افتتاح شد.

پروژه ای که به گفته مسئولان آن زمان، حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده و قرار بود که کرمانشاه را به قطب تیراندازی کشور تبدیل کند.

 اما با گذشت حدود هفت سال از افتتاح این سالن، اگر سری به آن بزنید با متروکه‌ای بیش مواجه نخواهید شد و سالنی که با اعتباری کلان ساخته شده بود، اکنون هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود و عملا به یک سالن خالی و بدون امکانات تبدیل شده که سارقان بخش اعظمی از تجهیزات آن را به سرقت برده‌اند.

در خصوص چرایی گرفتاری این سالن ورزشی پیشرفته به این سرنوشت نافرجام به سراغ دبیر هیات تیراندازی کرمانشاه رفتیم که آرش نیکبخت در این رابطه اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۸۸ آغاز شد و سال ۱۳۹۳ آن را به همراه اعتباری ۳۰۰ میلیون تومانی به هیات تیراندازی دادند که این اعتبار را صرف تکمیل و تجهیز آن کند.

وی ادامه داد: اعتباری که داده بودند تنها صرف تکمیل سالن و نصب برخی تجهیزات شد و اقدامات اصلی همچون نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی و پارکت بندی فضا به سالن‌های ۲۵ و ۵۰ متری انجام نگرفت.

دبیر هیات تیراندازی کرمانشاه افزود: سرانجام پس از افتتاح این سالن، سال ۱۳۹۵ مسابقات قهرمانی کشور در سطح بالایی با حضور ورزشکاران ۳۲ استان کشور برگزار شد تا شاید مسئولان استانی با دیدن این رقابت‌ها بقیه اعتبار لازم را برای تکمیل و تجهیز سالن اختصاص دهند، اما فایده‌ای نداشت و مسئولان هیچ حمایتی نکردند.

وی اضافه کرد: در نهایت این سالن تعطیل شد و برای حفاظت از تجهیزاتی که داخل آن بود از اداره ورزش خواستیم تا نگهبانی برای آن در نظر بگیرد و یا خانواده ای به شکل سرایداری در آن اقامت کنند، اما چون گازکشی نشده بود و هیچ سیستم گرمایشی و سرمایشی نداشت، کسی آنجا نمی ماند.

نیکبخت تصریح کرد: این سالن حدود سه سال خالی بود و طی این مدت چندین بار مورد دستبرد سارقین قرار گرفت و سیستم‌های الکترونیک، کابل‌های برق، شیرآلات، درها و... آن به سرقت رفت. در نهایت باتوجه به خسارت بالایی که سارقین زده بودند، اعلام کردیم که هیات خودش می‌خواهد برای آن نگهبانی قرار دهد که اداره ورزش و جوانان مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته مکاتبات و پیگیری‌های زیادی برای تکمیل و تجهیز این سالن و برون رفت آن از شرایط فعلی انجام شده، گفت:  متاسفانه هر بار که پیگیری کردیم، گفتند که اداره بودجه ندارد.

دبیر هیات تیراندازی کرمانشاه با بیان اینکه سالن طهماسبی سال ۱۳۹۵ یکی از استانداردترین و بهترین سالن‌های تیراندازی کشور بود، اظهار کرد: اعتبارات زیادی برای این پروژه صرف شده، اما اکنون به متروکه‌ای تبدیل شده است.

وی در پایان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این سالن ورزشی را حدود یک میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: برای تجهیز سالن به سلاح هم حدود دو میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha