• شنبه / ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401090502725
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آغاز دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی توان‌یابان منطقه کاشان

آغاز دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی توان‌یابان منطقه کاشان

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی توان‌یابان منطقه کاشان با شعار «با هم در اوج» با حضور استعدادهای برتر این گروه در آُستانه روز جهانی معلولان در کاشان آغاز شد.

حسن بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی و ارج نهادن به ورزشکاران و فعالان حوزه ورزش قهرمانی، رویکرد مدیریت شهری است که بخشی از این رسالت خطیر می‌تواند با توجه ویژه به ورزش معلولان محقق شود.

 وی افزود: توسعه ورزش معلولان به عنوان یک ضرورت و سیاست مبنایی شهرداری است. توزیع عادلانه امکانات و خدمات صرفاً به معنای تقسیم آن در نقاط مختلف شهر نیست، بلکه پرداختن به نیازهای اقشار مختلف شهروندان نیز در این زمینه قابل توجه است.

بخشنده تأکید کرد: دسترسی آسان توان‌یابان به امکانات و خدمات شهروندی به ویژه در حوزه فرهنگ و ورزش یک ضرورت است که علاوه بر ایجاد و توزیع عادلانه، نیازمند مناسب‌سازی و تسهیل دسترسی این جامعه به امکانات و خدمات هستیم.

شهردار کاشان گفت: اقدام‌های مختلفی برای دسترسی معلولان به امکانات و خدمات فرهنگی و ورزشی تحت نظارت شهرداری انجام شده و علاوه بر این برنامه‌هایی در زمینه ساخت و تجهیز مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی برای استفاده معلولان در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: برنامه‌ریزی ما بر آن است که رویداد «با هم در اوج»، در تقویم فدراسیون جانبازان و معلولان ثبت شود تا بتوانیم ضمن استمرار این جشنواره، زمینه را برای رشد و توسعه نقش‌آفرینی جانبازان سرافراز و معلولان فراهم کنیم.

همچنین سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به ایسنا، گفت: ورزش هدف نیست، بلکه راهی برای رسیدن به ارزش‌های والای انسانی است و این جشنواره با هدف توسعه ورزش به عنوان عاملی مهم در توانمند سازی افراد دارای معلولیت و نیز حضور موثر اجتماعی این افراد در جامعه اجرا می‌شود.

محمد علی فرجی افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی «با هم در اوج» با همکاری اداره بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین و موسسه حامیان ورزش با مشارکت انجمن‌ها و موسسات فعال در حوزه معلولان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقات این دوره در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، فوتسال، گلبال، والیبال نشسته، بوچیا، دو و میدانی، تنیس روی میز، ویلچر رانی، طناب زنی، شطرنج و دارت با حضور بیش از ۶۰۰ توان یاب برگزار می‌شود.

فرجی گفت: دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی توان‌یابان منطقه کاشان تا ۱۲ آذر ماه در سالن‌های ورزشی قدیرزاده، شکرریز، بنیاد شهید، امیرکبیر، وارثی و استادیوم شهید فکری انجام می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha