• شنبه / ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401090502863
  • خبرنگار : 71523

نحوه رسیدگی به اعتراض مالیاتی مالکان خودروهای لوکس اعلام شد

نحوه رسیدگی به اعتراض مالیاتی مالکان خودروهای لوکس اعلام شد

سازمان امور مالیاتی طی دستورالعملی، نحوه رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروهای گران قیمت را ابلاغ کرد که در آن به مواردی از جمله ملاک مالکیت خودرو، اعتراض مالکان به ارزش خودرو، تغییر ارزش خودرو به دلیل حوادثی مانند سیل و زلزله و... اشاره شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس مقررات تعیین شده در بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، به شرح زیر مشمول مالیات شدند: 

۱) اشخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از یک میلیارد تومان.

۲) اشخاص حقیقی که مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود بالای یک میلیارد تومان باشد.  

در این بین، نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین به شرح زیر است: 

۱_ تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد

۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد 

۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد 

۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

با این حال برخی مالکان بودند که به نحوه ارزش گذاری خودرو و میزان مالیاتی که باید پرداخت کنند اعتراض داشتند. بر این اساس داوود منظور، رییس سازمان امور مالیاتی دستورالعمل رسیدگی به اعتراض مالکان خودروهای با مجموع ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال موضوع بند (ش) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ کرد.

نحوه رسیدگی به اعتراض مالیاتی مالکان خودروهای لوکس اعلام شد

نحوه رسیدگی به اعتراض مالیاتی مالکان خودروهای لوکس اعلام شد

نحوه رسیدگی به اعتراض مالیاتی مالکان خودروهای لوکس اعلام شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۷:۲۰

با تورم موجود جهار روز دیگر پراید 98 هم خودروی لوکس است در مقایسه با یک ارز با ارزش ثابت مثل یورو میگویند نسبت قیمت به وزن خودرو در کلاس سدان متوسط خانوادگی اگر از 50 یرور بر کیلو بیشتر شد ماشین لوکس است. ولی الان قیمت یگ ماشین ساده مدل شش سال قبل بالای یک میلیارد کذایی است . این واقعا لوکس است ؟ تازه در همان کشورها مالیات و عوارض خرید و معامله خودرو این عددها نیست . این پول زشت و کریهی است که به دلالان کاری ندارد فقط یک عالمه آدم هستند که نمی دانند چرا وقتی ارزش پولشان کم شده و حتی قادر به خرید مشابه همان خودروی شش سال قبل نیستند باید مالیات بدهند ؟ تاز تصادف و از قیمت افتادگی خودروها بماند . ظلم است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۸:۵۸

اساسا" در این نوع مالیاتها نحوه محاسبه و ارزش گذاری از پایه اشتباه است ! قیمت گذاری های خودروها در واقع ارزش واقعی خودرو نیست ، بلکه بی ارزش شدن پایه پولی کشور است ! و عامل اصلی بی ارزش شدن پایه پولی کشور بی لیاقتی و ناتوانی دولت ها در کنترل اقتصاد کشور که مقصر دولت است ! اکنون دولت باید پاسخگو باشد و ضرر و زیان ملت را جبران کند !!! نه اینکه بابت بی ارزش کردن پایه پولی کشور، جایزه هم برای خود بگیرد !!! .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۰۷:۴۳

متاسفانه قيمت خودروهاي پلاك منطقه آزاد كه از نظر ارزش حدود 45 درصد خودروهاي پلاك ملي مي باشد همانند پلاك ملي ارزيابي شده است.متاسفانه علي رغم سياست فرزند آوري وتشويق بهآن توسط نظام متاسفانه اين موضوع در مورد تعداد خودرو براي خانواده هاي پر جمعيت لحاظ نشده است.وقتي طبق مقررات نيروي انتظامي خانواده 7 نفره از يك خودرو براي مسافرت استفاده كنند جريمه مي شوند چرا داشتن دو خودرو براي يك خانواده 7نفره غير مجاز تلقي مي شود.