• یکشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401090603422

۲۷ آذرماه آغاز مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه

۲۷ آذرماه آغاز مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه

ایسنا/قم مدیر مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مرحله نیمه‌نهایی رشته‌های آوایی این مسابقات از روز پنج‌شنبه سوم آذرماه آغاز شد و شنبه پنجم آذرماه به پایان رسید، گفت: برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در روزهای ۲۷ الی ۲۹ آذرماه به صورت حضوری در مدرسه علمیه معصومیه قم به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی، ۶ آذر، به ارائه گزارشی از روند اجرای مرحله نیمه‌نهایی دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه پرداخت و عنوان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از ۱۸۰۰ نفر در رشته‌های حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و رشته‌های معارفی شامل: تفسیر قرآن، حفظ و معارف موضوعی قرآن و معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.

وی بابیان اینکه مرحله نیمه‌نهایی رشته‌های آوایی این مسابقات از روز پنج‌شنبه سوم آذرماه آغاز شد و شنبه پنجم آذرماه به پایان رسید، گفت: برگزیدگان مرحله نیمه‌نهایی به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در روزهای ۲۷ الی ۲۹ آذرماه به صورت حضوری در مدرسه علمیه معصومیه قم به رقابت می‌پردازند.

وی بابیان اینکه با عنایت به ابعاد ترویجی و فرهنگی مسابقات، از یک هفته قبل از برگزاری مرحله نهایی، محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت و کارگروه‌های آموزشی و ترویجی در بخشی از مدارس علمیه قم برگزار می‌شود، افزود: تفاوتی که مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه با سایر مسابقات دارد توجه ویژه به بخش‌های معارفی و معرفتی قرآن است.

مدیر مرکز قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه ادامه داد: مسابقات بخش معارفی هم در رشته‌های تفسیر، حفظ و معارف موضوعی قرآن، معارف نهج‌البلاغه و صحیفه به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی، ۲۴ آذرماه به صورت سراسری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مقنی نصرآبادی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های تخصصی حوزه‌های علمیه در مسابقات، اظهار کرد: مسئولیت کمیته فنی این دوره از مسابقات به عهده قاری ممتاز بین‌المللی، استاد مهدی فروغی است.

وی با اشاره به اتخاذ رویکرد جدید برای مسابقات قرآن و حدیث حوزه در آینده‌ای نزدیک و بیان کرد: مسابقات قرآن و حدیث با رویکرد جدید در رشته‌های متنوع و متناسب با نیازهای حوزه و جامعه اسلامی در راستای برنامه‌های پنج ساله حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha