• یکشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401090603784
  • خبرنگار : 71516

گفتگوی بارزانی با مقامات عراقی درمورد حل مسائل با کشورهای همجوار از طریق مذاکره

گفتگوی بارزانی با مقامات عراقی درمورد حل مسائل با کشورهای همجوار از طریق مذاکره

رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) به بغداد رفت و با مقامات عراقی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق درباره ادامه همکاری میان اربیل و بغداد و حل مسائل مربوط به کشورهای همجوار از طریق مذاکره و راه‌های دیپلماتیک و توافق مشترک صحبت کرد.

دو طرف بر اهمیت هماهنگی و همکاری سازنده میان دولت فدرال و اقلیم کردستان برای مقابله با تروریست‌ها و کنترل مرزها تأکید کردند.

نیچروان بارزانی همچنین با عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و با او درباره تحولات سیاسی این کشور و منطقه و روابط میان اربیل و بغداد بحث و گفتگو کرد.

سید عمار الحکیم و نیچروان بارزانی در این دیدار درباره تحولات سیاسی عراق و منطقه تبادل نظر کردند و به بررسی تاریخ روابط با حزب دموکرات کردستان و سران مردم کُرد و خانواده بارزانی در مبارزه با تروریسم و ایجاد تجربه جدید دموکراسی پرداختند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار اتکا به قانون اساسی در حل اختلافات بین بغداد و اربیل شد و بیان کرد که امتیاز دادن به نفع عراق و منافع ملی، منافع همه را محقق می سازد به ویژه با توجه به اینکه اگر همه اراده حل این اختلافات و اتکا به اصل حقوق و وظایف در ترسیم هر رابطه‌ای را داشته باشند، فرصت پشت سر گذاشتن اختلافات وجود خواهد داشت.

وی بر لزوم حفظ حاکمیت عراق و پایبندی به آنچه در قانون اساسی آمده مبنی بر اینکه عراق نباید مکان یا گذرگاهی برای تهدید کشورهای همجوار باشد، تاکید کرد.

حکیم مجددا خواستار حمایت از دولت کنونی در رویکردهای جدی‌اش برای تامین خدمات، فرصت شغلی و رفع محرومیت برخی شهرها و استان‌ها شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در حوزه امنیتی نیز بیان کرد که تروریسم با وجود اینکه تهدید نظامی ندارد، همچنان تهدیدی امنیتی به شمار می‌رود و این مساله مستلزم تداوم هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha