• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090704006
  • خبرنگار : 50163

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها:

ارتقاء فرمانداری خدابنده به فرمانداری ویژه مطالبه مردمی است

ارتقاء فرمانداری خدابنده به فرمانداری ویژه مطالبه مردمی است

ایسنا/زنجان نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها گفت: ارتقاء فرمانداری شهرستان خدابنده به فرمانداری ویژه یک ضرورت و مطالبه مردم است.

مجید اصانلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان خدابنده با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر بزرگترین شهرستان غرب کشور است، گفت: این شهرستان با دارا بودن رتبه اول تولید گندم و علوفه در استان به عنوان انبار غله زنجان شناحته‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه خدابنده دارای ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی چشمگیری است و تا حدودی از زیرساخت‌های صنعتی نیز برخودار است، تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل این شهرستان ناهمخوانی ظرفیت‌های موجود با اختیارات اداری فرماندار است. به این معنی که فرمانداری برای شهرستانی با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کم است و لازم است این فرمانداری به فرمانداری ویژه تبدیل شود.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعطای فرمانداری ویژه به شهرستان خدابنده‌ می‌تواند از محدودیت‌ها بکاهد و سبب شکوفا شدن ظرفیت‌های بالفعل باشد این شهرستان باشد، گفت: تبدیل شهرستان خدابنده به فرمانداری ویژه مطالبه اکثریت مردم، نمایندگان و شخص فرماندار است؛ چراکه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خود دلیل محکمی برای اعطای فرمانداری ویژه به این شهرستان است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از شهرهای این شهرستان درخواست تبدیل شدن به بخش را دارند و قبلا تجربه‌های ناموفقی داشته‌ایم. از این رو وجود فرمانداری ویژه پاسخی برای همه درخواست‌هاست و برخلاف تاسیس بخشداری هزینه‌ای برای دولت ندارد. در صورتی که تاسیس هر بخشداری نیاز به استقرار اداره‌های گوناگون دارد.

وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر بدون هزینه بودن این طرح است. یعنی تاسیس فرمانداری ویژه هزینه‌ای برای دولت ندارد و تنها اختیارات فرماندار افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تاسیس فرمانداری ویژه نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه‌ می‌تواند موجب شکوفایی ظرفیت‌های شهرستان باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در یازدهمین اجلاس شورای عالی شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: در این فرصت با رئیس‌جمهور رایزنی کردیم و وی دستور بررسی موضوع را داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha