• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401090704071
  • خبرنگار : 50225

مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان علوم پزشکی اهواز خبر داد

ارائه خدمات پایلوت زایمان بدون درد در ۴ بیمارستان خوزستان

ارائه خدمات پایلوت زایمان بدون درد در ۴ بیمارستان خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اقداماتی که در راستای ترویج زایمان طبیعی در حال انجام است، از ارائه خدمات زایمان بدون درد به صورت پایلوت در چهار بیمارستان در سطح استان خبر داد.

دکتر مهران امین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خدماتی که به مادران باردار مناطق محروم ارائه می‌شود، اظهار کرد:  ارائه بسته‌های غذایی به مادران باردار بی بضاعت، ویزیت رایگان و ارائه مکمل‌ها به صورت رایگان برخی از خدمات به این مادران باردار هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی مادران باردار پرخطر ساکن مناطق صعب العبور هستند و دسترسی راحتی به بیمارستان‌ها ندارند در اهواز، مسجدسلیمان، لالی، ایذه، دزپارت و اندیمشک برای این مادران امکان اسکان موقت در نظر گرفته شده است و در سال گذشته هشت خانواده با مادر باردار در این اماکن اسکان یافتند.

مدیرامور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اقداماتی که در راستای ترویج زایمان طبیعی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر خدمات زایمان بدون درد به صورت پایلوت در بیمارستان‌های امام(ره) و رازی اهواز، نظام مافی شوش و شهدای نفت دشت آزادگان در حال انجام است و قطعا با مشخص شدن نقاط ضعف و قوت، این خدمات گسترش می‌یابند.

امین با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۵۲۰ زن باردار در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز زایمان بدون درد داشتند، افزود: جلسات توجیهی برای مادران باردار برگزار می‌شود و مادران واجد شرایط می‌توانند زایمان بدون درد داشته باشند.

وی عنوان کرد: بلوک‌های زایمان از سیستم سنتی به سیستم LDR تغییر داده شده به گونه‌ای که مراحل زایمان هر زن باردار در یک اتاق مجزا انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha