• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401090704229
  • خبرنگار : 50034

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

همدان، کمبود پرستار دارد

همدان، کمبود پرستار دارد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: در سطح استان کمبود پرستار داریم اما وضعیت نسبت به دو سال گذشته بهتر شده است.

دکتر محمدمهدی مجذوبی دوشنبه ۷ آذر در همایش روز پرستار و آیین تکریم پرستاران استان همدان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) که پنج معصوم را در زمانه خود درک و از آنها پرستاری کرد، گفت: هر کس شبی در کنار یک بیمار باشد خدا او را با حضرت ابراهیم محشور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از خدمات پرستاران با هیچ چیزی اعم از پول، کارانه، جایگاه و ... قابل جبران نیست و فقط خداوند متعال قادر است این زحمات را جبران کند، تصریح کرد: ویژگی‌های روز پرستار و زحمات آنها بسیار زیاد است، به‌ویژه وقتی مسائل خانوادگی، اقتصادی و ... هم باشد و حتی در خانواده بیمار هم وجود داشته باشد.

مجذوبی افزود: نیروهایی بودند که بیش از پنج سال خدمت به دانشگاه داشته و مورد نیاز سیستم بودند که به لطف خدا طی یکی دو هفته آینده طی برگزاری آزمون جذب می‌شوند و مجدداً برای بیمارستان اکباتان نیز جذب نیرو خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با پیگیری‌های مقام معظم رهبری، تلاش و همت معاونت توسعه، درمان و دفتر پرستاری که با طمأنینه و حساب شده ورود کردند، تا چهارشنبه واریز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: کلینیک‌های پرستاری با محوریت آموزش به بیمار آغاز به کار کرده به ویژه آن دسته که بیماری های زمینه ای خاص دارند، تمام آموزش های لازم را در منزل در حوزه بیماری خود دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ پرستار در بیش از ۲۰ بیمارستان استان مشغول به کار هستند، گفت: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی ۱.۱ است.

دکتر رضا طهماسبی با اشاره به وجود ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان همدان، اظهار کرد: حجم عظیم بار سنگین پرستاری از بیماران طاقت فرساست و وظیفه همگان است به آن توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری مهمترین دغدغه بود که در سال ۱۳۸۶ تصویب شد و امسال با حمایت معنوی رهبری، عزم دولت و پیگیری های صورت گرفته در حال اجراست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان تأکید کرد: امید است هویت پرستاری بیش از پیش شناخته شود و با تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بهینه ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۸ ۲۳:۵۷

کرمانشاه مرکز طب غرب کشور است. از کرمانشاه کمک بخواهد.