• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401090704391
  • خبرنگار : 50035

چقدر سطل زباله در همدان داریم؟

چقدر سطل زباله در همدان داریم؟

ایسنا/همدان مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به دلایل کمبود باکس های زباله در سطح شهر گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ باکس زباله در سطح شهر همدان داریم.

مرتضی رضایی در توضیح خبر اظهار کرد: برخی از باکس ها نیازمند تعمیرات موقت و جزئی هستند که بلافاصله نصب می شوند و تعمیر برخی از باکس ها به علت وجود و رسوب شیرابه چند روز طول می کشد.

وی یکی از دلایل جمع آوری باکس های زباله را اغتشاشات دانست و افزود: متأسفانه در ایام اغتشاشات برخی از باکس ها به آتش کشیده شدند که برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی جمع آوری شدند که طبیعتاً باعث تجمع زباله می شود.

وی یکی از مهمترین عوامل در کاهش باکس های زباله را شکایت مردم عنوان کرد و ادامه داد: تماس های بسیاری از سوی شهروندان داشتیم که از وجود باکس زباله در جلوی مغازه و منازل مسکونی به علت سروصدای ماشین حمل زباله و ایجاد بوهای نامطبوع زباله شاکی هستند.

رضایی به اولویت ایجاد باکس زباله در سطح شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از پارامترهای مهم در نصب باکس زباله میزان تجمع و دپوی زباله است که بازارچه‌ها و معابر و محل های اصلی به علت انباشت زباله در اولویت هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان در ساعات ۹ شب زباله را بیرون بگذارند و از اپلیکیشن پاکروب استفاده کنند، مطرح کرد: تقاضا داریم شهروندان در ساعت های مشخص و یا در نزدیکترین محل زباله‌ها را بگذارند تا پاکبان‌ها آنها را جمع آوری کنند و از متلاشی شدن کیسه ها توسط حیوانات و زباله گردها جلوگیری شود.

رضایی خواستار مشارکت شهروندان در کاهش زباله شد و افزود: با گرفتن آب زباله‌ها، تفکیک زباله های تر و خشک و بهره گیری از اپلیکیشن پاکروب برای تحویل زباله ها به عوامل شهرداری شاهد کاهش زباله و افزایش بهداشت خواهیم بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، مدیر خدمات شهرداری همدان در پایان گفت: زباله بیشتر هزینه بیشتری را بر شهرداری و شهروندان تحمیل خواهد کرد که با رعایت برخی از نکات جزئی نظیر عدم گذاشتن زباله پشت ماشین و همکاری با شهرداری، شهری زیبا خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۷:۳۰

با سلام، نصب باکس زباله بازیافتی در کنار زباله تر باعث جداسازی و عدم آلودگی زباله بازیافتی می‌شود. ضمنا آموزش و چاپ بروشور در مورد نحوه تفکیک زباله ها به شدت موثر است. انشاءالله که توجه شود.