• دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401090704682
  • خبرنگار : 50532

محقق و پژوهشگر نهضت جنگل عنوان کرد

میرزا کوچک جنگلی؛ مانع نفوذ کمونیسم در ایران و گیلان

میرزا کوچک جنگلی؛ مانع نفوذ کمونیسم در ایران و گیلان

ایسنا/گیلان محقق و پژوهشگر نهضت جنگل با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی مهمترین مانع برای نفوذ کمونیسم در ایران و گیلان بود، اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی میهن پرستی ضد بیگانه بود و تمام تلاشش برای استقلال ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عبدالهی در مراسم بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد، با بیان اینکه جوانان کشورمان باید از نفوذ و تجربیات دشمنان علیه میهن اسلامی آگاه باشند و اجازه دخالت بیگانگان را در امور کشور ندهند، اظهار کرد: حماسه جنگل حماسه ای بزرگ برای خطه گیلان و ملت ایران است و شهید میرزا کوچک که تنها هدفش استقلال ایران بود، مهمترین مانع برای نفوذ کمونیسم در ایران به شمار می رفت و بزرگترین هدیه ای بود که سرزمین گیلان به وطن تقدیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نهضت جنگل به متجاوزان و استعمارگران و قدرت های بیگانه فهماند که نفوذ و سلطه آنان بر ایران و مردم مسلمان با توجه به پایبندی آنان به ارزش های دینی، پایدار نخواهد بود و دشمنان هرگز به سادگی نمی توانند بر این ملت سلطه پیدا کنند، افزود: میرزا کوچک خان جنگلی براساس عدالت و آزادگی حرکت کرد و این شهید سرافراز گیلان نشان داد که نباید به بیگانه اعتماد کرد.

عبدالهی با تاکید بر اینکه استان شهیدپرور گیلان جزو استان های اول در بیشترین شهید در دفاع از حرم است و این افتخاری برای گیلان است، گفت: رشادت های میرزا کوچک خان جنگلی و سایر شهدای استان گیلان در تاریخ ماند و با وجود اینکه بدخواهان به زباله دان تاریخ پیوستند، یاد، آرمان و اندیشه میرزا کوچک خان جنگلی و تمامی شهدای سرافراز گیلان هنوز ماندگار است.

امام جمعه آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی نماد استکبارستیزی مردم گیلان است، اظهار کرد: نهضت اسلامی جنگل نه تنها با به شهادت رسیدن سردار جنگل به پایان نرسید بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و در تاریخ معاصر ایران اسلامی به عنوان سند استکبار ستیزی گیلانیان به ثبت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی افزود: تاریخ ثابت کرد که حق همیشه ماندنی است و محققان باید واقعیت های میرزا کوچک خان جنگلی و زحمات این شهید سرافراز را به نسل آینده و جهان بشناسانند.

به گزارش ایسنا، شعرخوانی در وصف رشادت های میرزا و نهضت جنگل و همچنین اجرای سرود توسط دانش آموزان بسیجی دختر آستارایی از جمله دیگر برنامه های اجرا شده در مراسم بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در شهرستان مرزی بندر آستارا بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha