• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401090804873
  • خبرنگار : 71263

ایلان ماسک مدعی شد

تهدید اپل برای حذف توییتر از اپ استور

تهدید اپل برای حذف توییتر از اپ استور

ایلان ماسک، اپل را متهم کرد که تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه برنامه اپ استور حذف می‌کند اما به دلیل آن اشاره نکرد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل توییتر و تسلا اعلام کرد اپل، توییتر را بر سر درخواستهای نظارت بر محتوا تحت فشار گذاشته است.

این اقدام که از سوی اپل تائید نشده است، غیرمعمول نیست زیرا این شرکت همواره مقررات خود را اعمال کرده و پیش از این، اپلیکیشن‌هایی مانند گب و پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف کرده بود.

اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر که محبوب محافظه‌کاران آمریکایی است، پس از این که شیوه‌های نظارت بر محتوای خود را به‌روزرسانی کرد، در سال ۲۰۲۱ به فروشگاه برنامه اپل برگردانده شد.

ماسک که ماه میلادی گذشته، توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خرید، در توییتی نوشت: اپل تبلیغات در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟ وی در توییت دیگری، با تگ کردن حساب تیم کوک، مدیرعامل اپل، از او پرسید: اینجا چه خبر است؟

راندال پیکر، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو در این باره گفت: معلوم نیست این مسئله را چقدر باید جدی گرفت؟

طبق آمار شرکت ارزیابی تبلیغات پت‌متیکس، اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، در فاصله ۱۰ تا ۱۶ نوامبر برای تبلیغات در توییتر، ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دلار هزینه کرد که کمتر از ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ دلار در فاصله ۱۶ تا ۲۲ اکتبر بود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک سند داخلی توییتر نوشت: در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، اپل بزرگترین آگهی‌دهنده در توییتر بود و ۴۸ میلیون دلار هزینه کرده بود که بیش از چهار درصد کل درآمدش در این مدت بود.

یکی از توییت‌های اعتراضی ماسک مربوط به دریافت تعرفه ۳۰ درصدی اپل از طراحان نرم افزار برای خریدهای درون برنامه‌ای بود و اظهارات ماسک نشان داد که مایل است به جای پرداخت کمیسیون، به جنگ اپل برود.

این تعرفه، انتقاد و شکایت از سوی شرکت‌هایی نظیر اپیک گیمز را به دنبال داشته و به تحقیقات توسط رگولاتورها در سراسر جهان منتهی شده است. این تعرفه می‌تواند روی تلاش ایلان ماسک برای افزایش درآمد حاصل از خدمات اشتراک در توییتر و جبران افت درآمد تبلیغاتی، اثر بگذارد. شرکت‌های بزرگ از جنرال میلز گرفته تا خودروساز لوکس آئودی امریکا، تبلیغات در توییتر را از زمان خریداری شدن این شرکت شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک متوقف کرده‌اند و ماسک اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد این شرکت با افت عظیم درآمد روبرو شده است. فروش تبلیغات، حدود ۹۰ درصد از درآمد توییتر است.

بر اساس گزارش رویترز، ایلان ماسک که خود را طرفدار مطلع آزادی بیان می‌داند و طی چند روز گذشته حساب‌های توییتری متعددی از جمله حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برگردانده است، گروه‌های کنشگر را عامل این کاهش درآمد می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha