• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401090804876
  • خبرنگار : 50454

#سه‌شنبه_با_کتاب

معرفی کتاب «بی حد و مرز» توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری

معرفی کتاب «بی حد و مرز» توسط مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کتاب بی حد و مرز نوشته «جیم کوییک» و با ترجمه «پگاه فرنگ‌مهر» است که انتشار آن در سال 1399 بوده و در دسته کتاب‌های موفقیت، خودیاری و روان‌شناسی عمومی قرار دارد.

امروز در ادامه پویش سه‌شنبه_با_کتاب، کتاب «بی حد و مرز» نوشته «جیم کوییک» توسط حجت‌الله آسمند_مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری معرفی می‌شود.

معرفی شناستامه‌ای کتاب

کتاب بی حد و مرز نوشته «جیم کوییک» است و توسط «پگاه فرنگ‌مهر» ترجمه شده است.

این کتاب درباره ...

این اثر درمورد استفاده از مغز، یادگیری، تجزیه و تحلیل امور و... است و اشاره‌ای نیز به فضای مجازی و دنیای دیجیتال دارد یعنی در کتاب درمورد تاثیر این فضا بر زندگی انسان‌ها صحبت شده است درحقیقت موضوع اصلی کتاب بی حد و مرز درخصوص ارتقای ذهن و یادگیری انسان است.

در کتاب به این موضوع اشاره می‌شود که در دنیای امروز فضای دیجیتال و اطلاعات گوناگون انسان را احاطه کرده و به همین دلیل افراد با مشکلاتی همچون کند شدن کارایی ذهن مواجه شده‌اند درواقع دریافت اطلاعات بالای دیجیتالی توسط فرد مشکلاتی همچون اضطراب و فراموش‌کاری را برای او به همراه دارد.

البته در این کتاب به این موضوع نیز اشاره شده است که فناوری دیجیتال و کسب اطلاعات نیاز ضرورت دنیای امروز است اما افراد نباید خود را کاملا به سیر اطلاعات دیجیتال بسپارند چراکه این اطلاعات محدودیت‌هایی برای ذهن انسان ایجاد می‌کنند در آخر نیز به این اشاره می‌شود که افراد به تقویت ذهن و یادگیری‌های طبیعی خود اهمیت دهند و باور کنند که ذهن انسان بدون تکنولوژی نیز به خوبی قادر به تجزیه و تحلیل است.

این کتاب را بخوانید چون ...

به ما آموزش می‌دهد که فناوری‌های به روز تا میزانی مورد نیاز انسان هستند که به سلامت افراد آسیب وارد نکنند و موجب کاهش حافظه و عدم تمرکز نشوند درواقع کتاب بی حد و مرز به ما می‌آموزد که تکنولوژی باید در حدی مورد استفاده قرار بگیرد که تمرکز، تندخوانی، یادگیری و... را فراموش نکنیم و خود را کاملا هم‌جهت با گسترش فناوری قرار ندهیم.

این کتاب را توصیه می‌کنم به ...

خواندن کتاب بی حد و مرز برای نوجوانان و جوانان بسیار مفید است به ویژه قشر دانشجو می‌توانند بهره‌برداری بالایی از این کتاب داشته باشند.

این پاراگراف از کتاب را خیلی پسندیدم ...

تعداد کمی از ما می‌دانیم که با استفاده از چند روش علمی می‌توانیم مغزمان را ارتقا بدهیم و بر توانایی یادگیری خود بیفزاییم؛ بیشترمان آگاه هستیم که با ورزش و رژیم غذایی مناسب می‌توانیم سلامت قلب‌مان را بهبود دهیم، اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که می‌توانیم مغزمان را هم تا حد زیادی بهبود دهیم و به این صورت زندگی خود را بهتر کنیم.

ما در دنیای فناوری متولد شده‌ایم و هیچ‌چیز مهم‌تر از سلامت و کارایی مغزمان نیست؛ مغزی که همه چیز زندگی‌مان را کنترل می‌کند، یاد گرفتن تفکیک داده‌ها و ابداع روش‌ها و مهارت‌های جدید برای رشد در جهانی آشفته در دریای متلاطم اطلاعات، برای بقا در قرن بیست و یکم ضروری است.

توانایی یاد گرفتن سریع و آسان‌تر موجب می‌شود هرچیز دیگری در زندگی ممکن شود و این یعنی بهترین زمان است تا مغزتان را هم مثل بدن‌تان پرورش دهید؛ همان‌طور که به بدنی سالم نیاز دارید، به مغزی انعطاف‌پذیر و قدرتمند و پر انرژی هم نیاز دارید.

از یک تا 5 به این کتاب امتیاز ...

به این کتاب امتیاز 4 را می‌دهم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha