• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1401090804972
  • خبرنگار : 71498

پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارت برقی به مشترکان/ نواقص پرونده را کامل کنید

پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارت برقی به مشترکان/ نواقص پرونده را کامل کنید

مدیر کل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر گفت: تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان خسارات برقی مشترکان ناشی از آتش‌سوزی پرداخت شده است و پس از اتمام پرونده‌های مربوط به این بخش به سراغ سایر پرونده‌ها می‌رویم.

عبدالامیر یاقوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در حال حاضر برای پرداخت خسارات برقی مشترکان صنعت برق با بیمه دی قرارداد داریم، اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۱ هنوز قرارداد جدیدی منعقد نشده است؛ یکبار مناقصه برگزار شد که سه شرکت حضور داشتند اما در ارزشیابی که صورت گرفت، مورد پذیرش قرار نگرفتند، بار دیگر اسناد، بارگذاری شده است، جلسه توجیهی برگزار می‌شود و احتمالا هفته آینده این موضوع مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰، گفت: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۹۶ هزار پرونده داشتیم و طبق ارزیابی‌ها تعداد پرونده‌ها روند صعودی داشته و علت آن نیز آگاه سازی مشترکان به واسطه راه‌اندازی سامانه و انجام اطلاع‌رسانی در این بخش بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر با تاکید بر اینکه طبق تکلیفی که در ماده ۱۲ قانون تنظیم مقررات مالی وجود دارد، به مشترکانی خسارت‌ پرداخت می‌شود که برق عامل وقوع آتش سوزی شده باشد که متناسب با پول دریافتی خسارت پرداخت می شود، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان، از حوزه‌ای که می توانستیم را پرداخت کردیم، در این بین برخی از پرونده‌ها در رابطه با آتش سوزی‌ها به دلیل اینکه تکلیف قانونی ما بود، در اولویت پرداخت قرار گرفتند.

یاقوتی افزود: این پرونده‌ها ذاتا بزرگ‌اند و به همین دلیل نیاز به کار کارشناسی داشت و باید گزارش آتش نشانی و خیلی از موارد دیگر تهیه و مورد بررسی قرار می‌گرفت تا به نتیجه برسند، امیدواریم طی چند روز آینده حدود ۴۰۰ پرونده دیگر را تعیین تکلیف کنیم، البته این پرونده‌ها تاکنون مورد بررسی قرار گرفتند اما مدارک آن‌ها ناقص بوده است لذا باید ابتدا این هزینه‌ها پرداخت شود چراکه تکالیف قانونی صنعت برق است و بعد از آن به سراغ پرونده‌های کوچک که عمدتا مربوط به آسیب دیدگی لوازم الکتریکی هستند، بودیم.

وی با بیان اینکه این پرونده‌ها ذاتا طبق تعهدات قراردادی و تکالیف قانونی ما نیستند، اما اگر منابع مالی اجازه دهد بیمه طرف قرارداد این موارد را نیز پرداخت می‌کند، گفت: تعداد این پرونده‌ها کم نیست و حدود ۳۰ هزار پرونده در این بخش وجود دارد که البته جزو همان ۹۶ هزار پرونده می شوند که در مقایسه با پرونده‌های آتش سوزی مبالغ بسیار کمتری دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر با تاکید بر اینکه در حال حاضر در تلاشیم پرونده‌های آتش سوزی‌ها را طی چند روز آینده پرداخت کنیم و بعد از اتمام، مبالغ باقی مانده را به سایر پرونده‌ها اختصاص دهیم، اظهار کرد: کل ۹۶ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و بعد از اتمام پرونده‌های آتش سوزی سایر مشترکان را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ البته باید گفت که نواقص پرونده‌ها از سمت مشترک زیاد بوده و فشار ما روی این بخش است تا مشترکان سریع‌تر پرونده‌ها را کامل کنند تا بتوانیم زودتر آن‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha