• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401090805062
  • خبرنگار : 50227

مشکل کشتی‌های معطل‌مانده در لنگرگاه بندرامام چیست؟

مشکل کشتی‌های معطل‌مانده در لنگرگاه بندرامام چیست؟

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی استان برای تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی (ره) گفت: مشکل تامین ارز موردنیاز کشتی‌های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) یک مشکل ملی است.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مساله انبارش کالا در بندر امام خمینی اظهار کرد: کشتی‌هایی که در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) معطل هستند باید تامین ارز موردنیاز برای پرداخت هزینه‌های آن‌ها انجام شود تا بتوانند وارد اسکله شوند و نسبت به تخلیه و بارگیری آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی وجود ندارد، افزود: مشکلات اسنادی و ارزی وجود دارد که باید نسبت به حل آن‌ها از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و مرکز اقدام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تعامل و ارتباط بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد و جای هیچ نگرانی در خصوص تخلیه و بارگیری کالا نیست اما مرکز باید در خصوص حل مشکلات اسنادی و ارزی اقدام کند.

جهان نژادیان عنوان کرد: مشکل تامین ارز مورد نیاز کشتی‌های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) یک مشکل ملی است و امکان حل آن از سوی استان وجود ندارد. در این زمینه اما آمادگی کامل در خوزستان برای تخلیه و حمل کالا وجود دارد.

وی ادامه داد: هر کشتی که مشکل اسنادی و تامین ارز نداشته باشد و در اسلکه پهلودهی شود بدون هیچ مشکلی تخلیه و کالای آن به مقاصد مورد نظر حمل می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این و در تاریخ ۱۶ آبان ماه شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز در گفت و گو با ایسنا تعداد کشتی‌های موجود در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) را بیش از ۳۰ فروند اعلام و بر ضرورت تسریع در تخلیه این کشتی‌ها تاکید کرده بود.به گفته وی مساله انبارش کالا در بندر امام خمینی (ره) هنوز حل نشده است و بیش از ۹۰ درصد از انبارهای این بندر استراتژیک پُر هستند.

عموری همچنین ضمن اشاره به مشکل اسنادی کالاها و عدم تخصیص ارز این کشتی‌ها گفته بود هزینه ناشی از معطلی کشتی‌ها در لنگرگاه به صورت ارزی محاسبه می‌شود و این موضوع تبعات متعددی را برای اقتصاد کشور درپی دارد. جریمه تاخیر در تخلیه کالا برای هر کشتی به صورت روزانه به میزان ۲۵ هزار دلار محاسبه می‌شود که می‌توان برای کشور هزینه‌ای بسیار سنگین باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha