• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401090805341
  • خبرنگار : 50039

رئیس‌کل دادگستری گلستان:

لزوم صیانت هوشمند از منابع‌طبیعی گلستان

لزوم صیانت هوشمند از منابع‌طبیعی گلستان

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان اینکه ارتشاء ناشی از عدم سیستم‌محوری است، افزود: با اجرای پنجره واحد مدیریت زمین، نامه به دست ارباب‌رجوع داده نمی‌شود و ارباب‌رجوع پشت در اتاق مدیران برای استعلام‌ها منتظر نمی‌ماند.

حیدر آسیابی عصر امروز سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ در آیین افتتاح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان گلستان اظهار کرد: زمین یکی از بسترهای توسعه به‌ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری بوده و با اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، هم صیانت از اراضی ملی و هم تسهیل در امر خدمت‌رسانی و تغییر روش و رویکرد سنتی به فناوری‌های به‌روز میسر می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه بسیاری از چالش‌ها از جمله ارتشاء و امضاهای طلایی در نبود سیستم محوری رخ می‌دهد، ادامه داد: با اجرای پنجره واحد مدیریت زمین، نامه به دست ارباب‌رجوع داده نمی‌شود و ارباب رجوع پشت در اتاق مدیران برای استعلام‌ها منتظر نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در سایر پرونده‌ها هم طرفین می‌توانند در دادگاه، آنلاین شرکت کنند، خاطرنشان کرد: حذف تشریفات زائد در حوزه استعلام از الزامات است که راه‌اندازی پنجره مذکور این بخش را انجام می‌دهد.

آسیابی مشکل ارتشاء را عدم سیستم‌محوری عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات هوشمند مهمترین هدف است که با این حجم از زمین و منابع‌طبیعی در استان گلستان و وضعیت نیروی انسانی و بودجه امکانپذیر نیست.

وی نظارت هوشمند را از مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال برشمرد و تصریح کرد: باید تا آخر سال‌جاری صیانت هوشمند از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی استان گلستان محقق و در همین راستا بستر ۱۰۰ درصدی فراهم و نقشه‌ها جانمایی گردد که این موضوع با قدرت انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه استان گلستان نخستین استان کشور است که حدنگاری اراضی ملی را انجام داده، اضافه کرد: برای حدنگاری زمین‌های کشاورزی هم اقدامات خوبی انجام شده است.

لزوم صیانت هوشمند از منابع‌طبیعی گلستان

رفع مشکلات اداری با استفاده از فناوری‌های نوین

محمد برزعلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تأکید بر اینکه سیاست‌های ابلاغی مدنظر مقام معظم رهبری در دولت الکترونیک حرکت به سمت شفافیت‌سازی است، خاطرنشان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی بخشی از فناوری‌های نوین راه‌اندازی شده و بخشی هم در حال راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های بسیاری از زمان‌های گذشته در مدیریت امور اراضی استان وجود دارد که راستی آزمایی کردن آن بسیار سخت و اغلب غیرممکن است، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات موجود در برخی پرونده‌ها توسط این پنجره واحد مرتفع می‌شود.

گفتنی است، در این آیین که در دادگستری کل گلستان برگزار شد، جمعی از مدیران استانی و کارکنان و کارشناسان دادگستری استان حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha