• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401090805359
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره‌مندی ۳۰ نفر از متهمان حوادث اخیر از ارفاقات قوه قضاییه در سمنان

بهره‌مندی ۳۰ نفر از متهمان حوادث اخیر از ارفاقات قوه قضاییه در سمنان

ایسنا/سمنان عالی ترین مقام قضایی استان از بهره مندی ۳۰ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر از ارفاقات اعلام شده از سوی محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه خبر داد و گفت: به دنبال دستور رئیس دستگاه قضا در خصوص بررسی مجدد پرونده نتهمان حوادث اخیر، هفت زندانی با تودیع وثیقه از زندان آزاد و ۲۳ نفر نیز از ارفاقات بهره مند شدند.

محمد جعفر عبدالهی از آزادی ۷ نفر از زندانیان استان سمنان در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه در پی پیروزی اخیر و مسرت بخش تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد و اظهار کرد: بی تردید قطعاً این دستور رئیس قوه قضائیه در ایجاد و گسترش یکپارچگی و انسجام ملی و حفظ امنیت پایدار موثر  خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: پس از برگزاری دومین مسابقه تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ و کسب پیروزی مسرت بخش ، رئیس قوه قضائیه دستورالعمل اعمال مساعدت و ارفاق قانونی به زندانیان حائز شرایط را ابلاغ کردند .

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان این مسوول ارشد قضایی ادامه داد: با هوشمندی رئیس قوه قضائیه و اعمال رأفت اسلامی برای زندانیانی که امکان مساعدت قانونی آنان وجود داشت ، بلافاصله به مراجع قضایی سراسر استان اعلام تا با تشکیل کارگروه ویژه ای نسبت به بررسی تمامی پرونده های زندانیان و شناسایی مشمولین اقدام و موجبات آزادی آنان فراهم شود .

عبدالهی خاطرنشان کرد: در جریان حوادث و اغتشاشات اخیر هیچ زندانی بلا تکلیفی در زندان های استان سمنان نگهداری نشده و چنانچه امکان تودیع تأمین مناسب قانونی صادره را داشتند شرایط آزادی آنان افراهم شد، ولیکن در نهایت اجرای این دستورالعمل ویژه تعداد ۲۳ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که تاثیر عمل آنان خفیف بوده از ارفاقات قانونی بهره مند و تعداد ۷ نفر با تودیع تامین از زندان آزاد شدند .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان سمنان تصریح کرد: برای اجرایی شدن بهتر این دستورالعمل به روساء دادگستری ها و دادستان های حوزه های قضایی استان تأکید شد پس از تشکیل کارگروه با نظارت بر حُسن اجرای این دستورالعمل در کمترین زمان ممکن نسبت به اتخاذ تصمیمات شایسته که منتهی به بازگشت زندانیان به آغوش خانواده هایشان می شود، اقدام کنند  .

 عبدالهی در خاتمه تأکید کرد: اصلاح و بازپروری صحیح و بازگشت شرافتمندانه زندانیان به جامعه از دغدغه های دستگاه قضایی استان سمنان است و  به صورت جدی پیگیری می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha