• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401090905711
  • خبرنگار : 50046

وجود ۲ منطقه بحرانی تشکیل صف نانوایی در مرکز خراسان شمالی؛

سرانه آرد نانوایی های بجنورد افزوده شد

سرانه آرد نانوایی های بجنورد افزوده شد

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار بجنورد از افزایش سرانه آرد در نانوایی های این شهر خبر داد.

محمد باقر باقرپور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تشکیل صف های طولانی نان در برخی از نقاط این شهر، اظهار کرد: ۱۳۰ کیلوگرم آرد را روزانه در میان ۵۵ نانوایی در سطح شهرستان بجنورد اضافه کردیم تا بتوانیم تا حدودی صف های طولانی تشکیل شده را بشکنیم.

وی گفت: از سوی دیگر با بررسی های صورت گرفته به تناسب منطقه ای، شهر را به ۲۲ منطقه تقسیم کردیم و قرار بر این شد تا اصلاحاتی در نانوایی های موجود در این مناطق بر اساس جمعیت و میزان مصرف نان ها صورت گیرد.

باقرپور افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، نانوایی های موجود در ۵ منطقه خلوت هستند و آرد بیشتری نیز دریافت می کنند.

به گفته وی در ۱۵ منطقه نیز تعداد نانوایی ها کم است اما تعداد جمعیت زیاد و در نتیجه نمی توان به تناسب جمعیت به آن ها پاسخ داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲ منطقه بحرانی نیز در بجنورد وجود دارد، بطوریکه تعداد نانوایی های موجود در این مناطق بسیار کم و صف های تشکیل شده طولانی است.

وی ادامه داد: این دو منطقه بحرانی در هسته مرکزی شهر قرار دارند و از آنجاییکه کرایه مغازه ها برای اجاره بسیار بالا است، کمتر کسی تمایل دارد تا نانوایی در این مناطق راه اندازی کند.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: برای اینکه مشکل صف های طولانی تشکیل شده را حل کنیم، تصمیم بر این شد تا تعدادی از نانوایی هایی که در مناطق خلوت تر و تعداد آن ها نیز زیادتر است را به مناطقی که تعداد نانوایی های آن ها کمتر و صف های تشکیل شده شلوغ تر هستند، جابجا کنیم.

وی تاکید کرد: مناطق کم برخوردار شهر بجنورد از لحاظ تعداد نانوایی ها و صف تشکیل شده هیچ مشکلی ندارند.

باقرپور تصریح کرد: از سوی دیگر به نانوایی ها اعلام شده فقط مجاز هستند تا سقف ۱۲ قرص نان را به هر مشتری عرضه کنند و بیشتر از آن تخلف است.

در خراسان شمالی یک هزار و ۳۰۹ نانوایی وجود دارد و میزان مصرف آرد در این استان ۸ هزار و ۳۹۲ تن در ماه است که هزینه یارانه آن ۱۲۰ میلیارد تومان می شود.از سوی دیگر میزان سرانه آرد در این استان به ازای هر نفر ۹.۷ کیلوگرم است و خراسان شمالی جزو ۱۰ استان با بالاترین مصرف نان در کشور به حساب می آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha