• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401090905957
  • منبع : نمایندگی سمنان

رونمایی از ۵ محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

رونمایی از ۵ محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از رونمایی از پنج محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خبر داد.

دکتر علی حقیقی اصل ۹ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این محصولات فناورانه که از سوی شرکت های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تولید شده در حاشیه بزرگ ترین رویداد فناورانه زیست بوم فناوری و نوآوری سمنان و با حضور معاون فناوری و نواوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری رونمایی شد .
وی ادامه داد: یکی از  محصولات رونمایی شده نخستین نرم‌افزار مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای نیروگاه تجدیدپذیر کاملاً ایرانی ، محصول  شرکت همراه هوشمند افق است .

دکتر حقیقی اصل افزود: این محصول برای کنترل کامل و مستمر تجهیزات نیروگاه‌ها طراحی‌شده و کاهش زمان شناسایی مشکلات، کاهش نیاز به حضور مستمر اپراتورها، افزایش راندمان سالانه تا ۱۰ درصد و در دسترس بودن نرم‌افزار به‌صورت Online و Real Time از جمله ویژگی‌های این محصول فناورانه است.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان اضافه کرد: این محصول با نام تجاری فارسکادا به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد .

 رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه کود مایع نانو زئو سیلیکات و فسفیت پتاسیم محصول شرکت فناور نیاکان سنگسر دیگر محصول رونمایی شده  در این مراسم بود گفت: کود مایع تولید شده، حاصل تحقیق و توسعه کارشناسان بخش R&D است و  افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات، بیماری‌ها و تنش‌های محیطی، افزایش سرعت رشد، افزایش پایداری خاک و بهبود خاک، کاهش سمّیت عناصر آهن، منگنز و آلومینیوم از مزایای این محصول است .

دکتر حقیقی اصل همزن مکانیکی دیجیتال ۴۰۰-ms را دیگر محصول رونمایی شده اعلام کرد و گفت: این محصول به همت شرکت فناوران الکترونیک  آکوا افرا تولید و دارای کنترل شیب سرعت برای جلوگیری از پاشش مواد در حین هم زدن و پشتیبانی از تمام پره های صنعتی و آزمایشگاهی تا قطر شفت mm۱۳ و دارای سه نظام اتوماتیک صنعتی با کمترین لقی است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، سیلیس نانو ساختار را دیگر محصول رونمایی شده با حضور دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نواوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اعلام و خاطرنشان کرد: این محصول از تولیدات شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دلوا است و در صنایع رنگ و پوشش ، لاستیک و تایر ، چسب ، سیمان و کشاورزی کاربرد دارد .

دکتر حقیقی اصل اضافه کرد: همزمان مغناطیسی دیجیتال پیشرفته (هیتر استیرر دیجیتال ) نیز از محصولات رونمایی شده در قالب این رویداد بود که به همت شرکت ره نو صنعت کومش تولید شده است .

وی خاطرنشان کرد: ترسیم گراف دمایی در بازه زمانی مورد نظر  و دارا بودن مدار کنترلی برای تنظیم دور و دما از جمله ویژگی های این دستگاه است.
رونمایی از ۵ محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

رونمایی از ۵ محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

رونمایی از ۵ محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha