• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401090906031
  • خبرنگار : 50491

معاون بهزیستی گلستان مژده داد؛

مشاوره و آزمایش رایگان ژنتیک برای مددجویان بهزیستی

مشاوره و آزمایش رایگان ژنتیک برای مددجویان بهزیستی

ایسنا/گلستان معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی با بیان اینکه مشاوره و آزمایش ژنتیک برای مددجویان بهزیستی رایگان است، گفت: در افراد عادی نیز با توجه به وسع خانواده بین ۳۰ الی ۷۰ درصد هزینه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مریم رضایی امروز چهارشنبه ۹ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی در پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار کرد: غربالگری بینایی و طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله برای کودکان سه تا ۶ ساله انجام می‌شود و سال گذشته ۸۵ درصد کودکان گلستانی را شامل شد که امسال قرار است ۱۰۰ درصد کودکان گلستانی تحت پوشش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ما قریب به ۱۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در گلستان وجود دارند، افزود: تاکنون ۵۰ درصد کودکان گلستانی تحت پوشش غربالگری بینایی و طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند البته سن طلایی شناسایی و درمان آمبلیوپ(تنبلی چشم) سه تا ۶ سال و حداکثر آن تا ۱۲ سال است.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان به غربالگری نوزادان و شیرخواران اشاره کرد و تصریح کرد: سه طلایی غربالگری شنوایی برای نوزادان و شیرخواران سن زیر ۶ ماه است که خوشبختانه استان گلستان هر ساله جزو استان‌هایی است که ۱۰۰ درصد نوزادان را تحت غربالگری قرار می‌دهد.

رضایی اضافه کرد: تمام خدمات دستگاه‌های غربالگری از طریق سازمان بهزیستی خریداری شده و در اختیار مؤسسات غیردولتی واگذار شده و ارائه این دسته از خدمات برای خانواده‌های نیازمند و محروم با یارانه و به طور کامل رایگان است.

وی متذکر شد: در گذشته آمار شیوع معلولیت‌ها در گلستان قابل توجه بود که سازمان بهزیستی برای کنترل این مسئله طرح غربالگری ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها را برای قبل، حین و بعد از ازدواج را در دستور کار قرار داد که یکی از این خدمات ارائه آزمایش‌های ژنتیک است.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان از فعالیت ۶ مرکز ارائه خدمات ژنتیک در گلستان خبر داد و گفت: قریب به پنج میلیارد تومان اعتبار صرف این کار شد، حداقل هزینه آزمایش ژنتیک ۱۰ میلیون تومان به بالا است که این میزان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی به طور ۱۰۰ درصد رایگان است و در افراد عادی با توجه به وسع خانواده بین ۳۰ الی ۷۰ درصد هزینه توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha