• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401090906117
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

اعتماد به جوانان در بین مدیران تبیین شود

اعتماد به جوانان در بین مدیران تبیین شود

ایسنا/قزوین مدیرکل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید این ذهنیت برای مسئولان و متولیان امور کشوری تبیین شود که جوانان پاسخ و راهکار رفع مسائل و مشکلات جامعه هستند.

مرتضی کامل‌نواب در رویداد توانمندسازی «همنا» که ظهر امروز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ در اردوگاه جهان‌آباد شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر با مرور چند دهه‌اخیر وضعیت کنشگری جوانان را تحلیل کنیم، شاهد بروز و ظهور دستاوردهای چشمگیری در این حوزه خواهیم بود. 

وی عنوان کرد: نسل اول انقلاب اسلامی جوانانی بودند که انقلاب را مورد هدف خود قرار دادند و در این راستا برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود مبارزه و ایستادگی کردند. 

مدیرکل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: نسل دوم انقلاب نیز با جنگ تحمیلی هشت‌ساله مواجه شدند و آینده آن‌ها با جنگ و دفاع مقدس رقم خورد. بنابراین انقلاب و پیروزی جمهوری اسلامی از جوانان بیست، سی ساله کلید خورده و پاسداشت آن نیز برعهده جوانان امروزی است. 

وی بابیان اینکه نسل ۲ دهه گذشته، دچار انفعال شده است، گفت: کنشگری جوانان یکی‌از مهمترین راه توسعه کشور است و لذا سازمان ورزش و جوانان با ارائه مجوز برای تشکل‌های مردم نهاد در راستای قانون اساسی جمهوری اسلامی از کنشگری جوانان حمایت می‌کند.

کنشگری جوانان، شکوفایی مسیر توسعه کشور را به ارمغان دارد

کامل‌نواب اظهار کرد: کنشگری جوانان، شکوفایی مسیر توسعه کشور را به ارمغان دارد. رویداد زیست بوم فناوری استارت‌آپ‌ها که این روزها شاهد برگزاری آن‌ها هستیم، نوعی از کنشگری است که تشکل‌ها از این مسیر می‌توانند در آینده کشور نقش آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم کم‌لطفی‌هایی که طی سال‌های اخیر نسبت به جوانان روا داشته شد، رهبر معظم انقلاب تنها  پرچمدار جوانگرایی در کشور هستند که معتقدند باید جوانان را به عرصه‌ مدیریتی کشور وارد کرد.

مدیرکل مشارکت اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: «اندیشمندان جوان» و «مدیران جوان» عبارت‌های دقیقی است که رهبر انقلاب در مورد جوانان به‌کار می‌برند؛ شرایط فعلی جامعه  نیاز دارد که میدان‌عمل در دست جوانان باشد. این بیانات و تعابیر فرصت‌های مغتنمی است که برای نقش‌آفرینی جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور باید از آن بهره‌ برد.

وی تصریح کرد: باید این ذهنیت برای دیگر مسئولان و متولیان امور کشوری تبیین شود که جوانان پاسخ و راهکار رفع مسائل و مشکلات جامعه هستند. 

کامل‌نواب افزود: جوانان و کنشگران اجتماعی و فرهنگی باید با هر ضریبی از  انتقاد نسبت به فضای عمومی کشور؛ ایستادگی کنند و  در حمایت از آرمان‌ها و هویت ایرانی اسلامی خود کوتاه نیایند. 

این مسئول در پایان گفت: جوانان باید با حضور خود در تلطیف فضای موجود جامعه به‌عنوان یک عامل جهاد تبیین نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha