• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401091006393
  • خبرنگار : 50163

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

اتقان آراء قضایی از برنامه‌های با اولویت قوه قضاییه است

اتقان آراء قضایی از برنامه‌های با اولویت قوه قضاییه است

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در وقایع اخیر خرم‌دره‌ای‌ها با دشمن همراهی نکردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی شامگاه دیروز (۹ آذرماه) در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: ورودی پرونده‌های حقوقی و کیفری خرم‌دره نسبت به میانگین کشوری ۱۳ درصد و نسبت به  استان ۷ درصد کمتر است که این امر نشان از بالا بودن فرهنگ اجتماعی و زندگی مسالمت‌آمیز مردم ولایت‌مدار این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اتقان آراء قضایی که از برنامه‌های با اولویت قوه قضاییه است مورد توجه دادستان جدید حوزه قضایی خرم‌دره نیز قرار گیرد، تصریح کرد: رسیدگی سریع و مطلوب پرونده‌ها در تحقق این امر بسیار موثر خواهد بود.

رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضاییه مطالبه و مورد انتظار از دادستان جدید خرم‌دره است، تصریح کرد: در دل این برنامه‌های ابلاغی اولویت‌هایی برای دادسراها و دادستان‌ها معین شده که موضوع مهم حقوق عامه است.

این مسئول با اشاره به اینکه ضرب، جرح و درگیری و  همچنین سرقت دو اتهام  نخست شهرستان خرم‌دره  در ۱۰ عنوان  اتهامی استان است، اضافه کرد: برای مقابله با این موضوعات برنامه‌ریزی و اقدامات پیشگیرانه توسط مدعی‌العموم در این شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با بیان اینکه در وقایع اخیر مردم شهرستان خرم‌دره با دشمن همراهی نکردند، بلکه برای حمایت و پشتیبانی از نظام و انقلاب با مسئولان شهرستان همکاری و همراهی کردند، تصریح کرد: خرم‌دره‌ای‌ها در این خصوص رتبه برتر و صحنه قشنگی ثبت کردند.

وی در ادامه حمایت و پشتیبانی از ضابطان را در اجرای دستورات قضایی توسط مقامات قضایی به ویژه دادستان یک ضرورت برشمرد و گفت: بدون حمایت قضایی ضابطان نمی‌توانند با قاطعیت دستورات را اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از مهدی اصفهان تودیع و زین‌العابدین صالحی به عنوان دادستان جدید شهرستان خرم‌دره معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha