• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401091006618
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل امور مالیاتی مازندران:

الزام پزشکان به استفاده از پایانه فروشگاهی/ شهروندان تخلفات را گزارش کنند

الزام پزشکان به استفاده از پایانه فروشگاهی/ شهروندان تخلفات را گزارش کنند

ایسنا/مازندران مدیرکل امور مالیاتی مازندران از رسیدگی و برخورد جدی با فرار مالیاتی ‏اصناف از جمله مشاغل پزشکی خبر داد و گفت: تمامی صنوف و به ویژه پزشکان مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند و عدم استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی(پوز) یا هرگونه درخواست غیرموجه مشمول مجازات‌‏ است؛ شهروندان می توانند فرار مالیاتی و تخلفات را به سامانه های مربوطه گزارش کنند.

محسن اسلامی ورکی، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب که براساس جز(۲) بند(ح) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، ‏تمامی مشاغل پزشکی مکلف به نصب ‏و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند، تصریح کرد: عدم استفاده از پایانه فروشگاهی و یا دستگاه پذیرنده بانکی(پوز) و همچنین درخواست پرداخت‌های غیرموجه از قبیل ‏دریافت وجه نقد، ‏کارت به کارت یا استفاده از دستگاه‌ها پذیرنده غیر، مشمول جرایم ‏و مجازات‌های ‏مقرر در قانون مالیات مستقیم خواهد بود.

اسلامی ‏از رسیدگی و برخورد با فرار مالیاتی صنوف یاد و اظهار کرد: مردم می‌توانند در مراجعه به کسب و کارها و برخورد با فعالان اقتصادی از تجاری گرفته تا درمانی، هر گونه ناهمخوانی در دریافت وجوه و مبالغ و یا احتمال تخلف توسط آنان را گزارش کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای راستی آزمایی در واریز وجوه خود به شماره حساب‌های ناآشنا، نسبت به ارسال شماره حساب مذکور به سرشماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۵ سازمان امور ‏مالیاتی کشور اقدام کرده و از صحت اطلاعات و پرداخت خود مطلع شوند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از اعطای پاداش به افرادی که گزارشات صحیح تخلفات را به سازمان مالیات اعلام کنند خبر داد و خاطرنشان کرد: سامانه گزارش تخلفات اداری و فرار ‏مالیاتی(سامانه سوت‌زنی)، سامانه ۱۵۲۶(مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور) و www.intamedia.ir آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص فرار مالیاتی است.

اسلامی در ادامه، درآمد مالیاتی مازندران از ابتدای سال ‏جاری تاکنون را بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومانی اعلام و تاکید کرد: طی ۷ ماه اخیر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به دهیاری، شهرداری‌ و بخشداری‌های استان ‏پرداخت شد‎.‎

الزام پزشکان به استفاده از پایانه فروشگاهی/ شهروندان تخلفات را گزارش کنند

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی پرداخت و یادآور شد: بخشنامه جدیدی در رابطه با استفاده ‏واحدهای صنفی و کسب و کارهای آسیب دیده ‏در اغتشاشات از مزایای بخشودگی جرایم مالیاتی ‏ابلاغ شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان اینکه اعتبار این طرح تا پایان سال جاری ‏است، اظهار کرد: بر طبق این بخشنامه و با رعایت ماده ۱۹۱، مودیان خوش حساب در صورتی که نسبت ‏به پرداخت اصل مالیات اقدام کنند، برای اشخاص حقیقی تا سقف ۷۵ میلیون تومان و برای اشخاص ‏حقوقی تا ۱۵۰ میلیون تومان مورد ‏بخشودگی جرائم قرار می‌گیرند.

اسلامی افزود: مودیانی که سقف جرایم آنان بیش از ۷۵ میلیون برای ‏اشخاص حقیقی و ۱۵۰ میلیون تومانی برای اشخاص حقوقی باشد، در صورت پرداخت ‏اصل مالیات از تاریخ ابلاغ برگ قطعی، با کسر درصدهایی می‌توانند از بخشودگی جرایم مالیاتی ‏بهره مند شوند.

وی با اشاره به جرایم ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم و بخشنامه بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم گفت: مودیان ‏خوش حسابی که نسبت به پرداخت اصل و منابع مختلف مالیات اقدام کنند در ارسال معاملات ‏فصلی مورد بخشودگی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مودیانی که قبل از تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ نسبت به اوراق مطالبه مالیاتی اعتراض کردند و اعتراضشان در دفاتر مالیاتی ثبت شد چنانچه تا ‏تاریخ ۱۶ دیماه امسال مراجعه و از اعتراضشان منصرف شوند و نسبت به پرداخت مالیات اقدام ‏کنند از بخشودگی جرایم ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha