• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401091006702
  • خبرنگار : 50175

یک مسئول:

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از طرح‌های قرآنی حمایت می‌کند

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از طرح‌های قرآنی حمایت می‌کند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از مؤسسات قرآنی درخواست کرد طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند و گفت: طرح‌های قرآنی پس از تائید از سوی کارشناسان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

منصور احمدی در جلسه کارگروه شورای فرهنگ عمومی که امروز با موضوع توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز در سالن جلسات شهید حیدریان ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاید مهم‌ترین آن تقویت فرهنگ عمومی است که سطح عامه جامعه از آن تبعیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: فرهنگ عمومی یک قدرت درونی و نهانی خاص و پیچیده دارد و همه اجزای فرهنگ را با هم تنیده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی قدرت عمومی دارد و می‌بایست تقویت شود و وقتی مقام معظم رهبری واژه مهندسی فرهنگی را مطرح کردند به این می‌رسیم که باید با اعداد و ارقام و مصالح فرهنگی، فرهنگ عمومی را توسعه داد. کتاب، شعر، ادب، دانش، اندیشه و... مصالح ساخت فرهنگ عمومی هستند و ما باید برای تقدسی فرهنگ عمومی از این‌ها استفاده کنیم و در این بین هیچ ابزاری بالاتر از قرآن نیست.

احمدی اضافه کرد: در شرایط امروز که جنگ تمام‌عیار فرهنگی و رسانه‌ای است باید از قرآن استفاده بسیار مناسب داشته باشیم.

وی بیان کرد: نقشه فرهنگی مهندسی کشور برس استانی آن سال گذشته تهیه و تصحیح شد که نهایتاً به‌عنوان ۳ استان کشور نمونه به‌عنوان در این زمینه انتخاب شدیم و اعتبار خوبی برای این منظور نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: ۴ ماه فرصت داریم با ارائه برنامه برای جذب اعتبارات مربوطه در راستای برش استانی مهندسی فرهنگی طرح ارائه دهیم. طرح‌های عملیاتی فرهنگی پس از ارائه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از تائید اعتبار آن جذب می‌شود. در مجموع برای هرکدام ۳ استانی که نقشه مهندسی را طراحی کرده‌اند ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

احمدی از مؤسسات قرآنی درخواست کرد طرح‌های خود را برای اجرا در سطح استان ارائه دهند و اظهار کرد: طرح‌های قرآنی پس از تائید از سوی کارشناسان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد جلسه بعد شورای فرهنگ عمومی به توسعه فرهنگ قرآن عترت و نماز اختصاص یابد و مؤسسات قرآنی پیشنهادات خود را تا قبل از آن جلسه مطابق با برش استانی مهندسی فرهنگی، ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha