• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1401091006738
  • خبرنگار : 71460

تحلیل اسکوچیچ از نتایج تیم ملی ایران در جام‌جهانی فوتبال

تحلیل اسکوچیچ از نتایج تیم ملی ایران در جام‌جهانی فوتبال

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از تاکتیک دفاعی ایران و بالا رفتن سن تیمی ایران در جام جهانی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت net، تغییر رئیس فدراسیون فوتبال چند ماه قبل از جام‌جهانی باعث شد تا دراگان اسکوچیچ از پست خود به عنوان سرمربی ایران برکنار و کارلوس کی روش به عنوان سرمربی ایران منصوب شود. با این حال تیم ملی ایران در جام جهانی در دور گروهی حذف شد تا پرونده حضور این تیم در جام جهانی بسته شود. 

دراگان اسکوچیچ درباره‌ی ارزیابی خود از وضعیت ایران در جام جهانی فوتبال گفت: من فکر می‌کنم با کارلوس در مورد دیدگاه‌مان به فوتبال کاملاً متفاوت هستیم. فکر می‌کنم من خیلی نسبت به او مربی هجومی‌تری در فوتبال هستم. در مورد مربی‌ها بعضی‌ها می‌گویند یک نفر معلم است، یکی رهبر است، یکی این‌طور است، یکی آن‌طور است تقسیم بندی مربیان از نظر من بسیار ساده است. مربی‌ها یا ریسک می‌کنند یا نمی‌کنند. من فکر می‌کنم کی‌روش در فوتبال خیلی محتاط است. بگذارید بهتر توضیح بدهم. وقتی مقابل یک حریف قوی بازی می‌کنید، باید به تیم خود اعتماد کنید. اگر من بودم فکر نمی‌کنم مقابل انگلیسی‌ها دفاع می‌کردیم و از این نظر ما با هم فرق داریم، نگاه ما به فوتبال متفاوت است.  

او در ادامه گفت:‌ من می‌گویم که نمی‌توان تیمی از بازیکنان وفادار به خود را در زمین قرار دهید. شما باید بهترین بازیکنان خود را به زمین بفرستید نه بازیکنان وفادار به خود. باید با بازیکنان رابطه ایجاد کنید. به خاطر همین است که وقتی ترکیب تیم ملی ایران را دیدم خیلی تعجب کردم و باور نمی‌کردم.

سرمربی سابق ایران ادامه داد:‌ یک بار در مصاحبه‌ای گفتم که من آن کسی نیستم که در پارک روی گل‌ها پا بگذارم بلکه سعی می‌کنم از اطراف جاده بروم. حرف‌های زیادی پشت سر من بود. شما دیدید که ناگهان تیم ملی ایران مسن‌ترین تیم جام جهانی شد. کی‌روش، چند بازیکن مثل روزبه چشمی و رامین رضائیان را به تیم دعوت کرد. نه کریم انصاری فرد و نه کاپیتان احسان حاج صفی برای تیم من اگر سرمربی بودم بازی نمی‌کردند. من تیم ملی ایران را جوان کردم و ما انرژی جدیدی به دست آوردیم و بعد ناگهان، مثل این است که شما به تنظیمات قبلی برمی‌گردید. من نه تنها به رفتن به جام جهانی فکر می‌کردم. می‌خواستم برای مربی بعدی چیزی بگذارم و از این نظر این اقدامی که صورت گرفت فاجعه بود. 

او در ادامه گفت: بگذارید بیشتر توضیح دهم. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ایران قبلا در فدراسیون بود. آنها ۷ میلیون یورو برای ویلموتس هزینه کردند که فکر کنم یک ماه و نیم سرمربی ایران بود و در انتخابی جام جهانی در حال حذف شدن بود. ایران در زمان او یک امتیاز تا حذف شدن فاصله داشت.

این مربی کروات در ادامه گفت: چه بگویم وقتی یک مربی نتوانست دو بار با یک تیم به جام‌جهانی برود و حالا برای سومین بار در یک دوره سرمربی تیم دیگری شد. من در عمرم چنین چیزی را ندیده‌ام. او با کلمبیا نتوانست به جام جهانی برود و در ادامه با مصر هم نتوانست و سپس به ایران آمد. این یک اتفاقی بود که هیچ منطقی در آن وجود نداشت اما من در نهایت به خوبی تحملش کردم. من سه سال آنجا کار کردم و عملکرد خیلی خوبی داشتم و  ۲۵ امتیاز کسب کردم. ما مسابقات را سریع‌تر به پایان رساندیم و همه رکوردها شکسته شد مثلا بحرین را برای اولین بار در خانه خود شکست دادیم. چه کار می توانیم بکنیم. زندگی ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۸:۲۸

واقعا در جاتون بی معرفتی کردند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۸:۳۰

ما قبل از شروع جام جهانی ده هیچ به اخلاق و انصاف باختیم و آقای تاج مسئول همه این شکست هاست.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۹:۴۳

اسکوچیچ در سطح خودشان زحمات زیادی کشیدند از ایشان ممنون هستیم. اما عملکرد ایشان در مدیریت تیم و مقابل تیم های قوی تر مثل کره و مراکش هم فراموش نشدنی است ، عملکرد تاج و کی روش هم ، حکایت آزموده را آزمودن خطاست که مسولان مجدد خطا کردند و بازنده ها را آوردند و ... آرزومندیم بزودی همه چیز بدست اهل فن خودش برسد و مانند کشور هایی چون ژاپن و ... بدرستی پیشرفت نماییم . آمين

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۹:۴۳

درود بر انسانیت و جوانمردی و ادب که تو دراگان عزیز، در عمل همه اینها را اثبات کردی. مردی و مظلومیت تو نزد اغلب ایرانیان اثبات شده است. بسیاری معتقدند اگر تو بودی، تیم ما بهتر بازی میکرد و بهتر نتیجه میگرفت. هرچند مافیا با ایجاد تفرقه و چند دستگی، انسجام و تمرکز تیمی رو به هم ریخت تا به اهداف ناجوانمردانه خود برسد. بقول خودت، چه میشه کرد! زندگی در جریان است ... جای تو در قلب ماست. دوستت داریم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۱۹:۵۵

خدا جای حق نشسته.در حق اسکوچیچ نامردی کردن.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۰:۲۵

اینجا ایران است. پول و پارتی حرف اول را میزند البته شما قطعا نتایج بهتری میگرفتید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۰:۵۲

هر بدی که داشت ولی مربی شجاعی بود......

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۱:۰۴

شاید آه شما بود که تیم ما را گرفت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۱:۲۷

ترکیب‌ این‌ مربی در مقابل‌ کره‌‌ هم‌ عجیب‌ بود‌. ثابت‌ بازی‌ کردن‌ خلیل‌زاده‌ هم‌ اشتباه‌ بود‌ شکست‌ از کره‌ و فقط‌ یک‌ امتیاز‌ از شش امتیاز‌ لازم‌ هم‌ شاهکار‌ او‌ بود

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۱:۳۴

همه حرف های اسکوچیچ منطقی و قابل قبوله

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۲:۰۸

زیر آب تو رو استیلی و مربیان ایرانی زدند، کیروش نقشی نداشت، حتی برانکو هم چراغ سبز نشون داده بود که جایت رو بگیره. ضمنا اگه خوب بودی که کسی سراغ کیروش نمیرفت!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۳:۲۴

شما جلوی کدوم تیم قدرتمند بازی کردی محک خوردی؟!مقابل کره بازی کردین باختین حداقل باکیروش یه تیم قابل احترام بودیم تنها باخت سنگینم مقابل انگلیس بود اونم به خاطر یه سری مسائل بود که باعث و بانی این فشار روحی یه مشت بی وجدان بی غیرت بودن نه عزیز مشکل از جاهای دیگس

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۳:۲۷

اصل بی معرفتی و نا مردی بود که در حق این بنده خدا کردیم.ما ایرانی ها این رو خوب بلدیم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۰ ۲۳:۵۰

درست میگه اسکوچیچ

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۱ ۰۰:۱۱

همه حرفاتون درسته... خداییش باید هم ریشخند به فدراسیون ایران بزنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۱ ۱۱:۳۵

آقای اسکوچیچ عزیز خودت را ناراحت نکن اینجا ایران است و رویه کشور داری و مدیریت در همه جای این کشور به همین منوال است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۱ ۱۸:۵۰

سزای فدراسیون خیانتکار همینه . خواست خدا بود تیم حذف شد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۰۹:۱۶

سطح اسکوچیچ خیلی پایینه وگرنه تاالان تیم های دیگه برده بودنش. الانم از بس سطحش پایینه داره مدام مصاحبه میکنه و مثل پیرزنها غر میزنه