• جمعه / ۱۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401091107045
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه گرگان:

آلمان و فرانسه روی تاریخ را سیاه کرده‌اند/ صهیونیست‌ها میان اعراب منفورند

آلمان و فرانسه روی تاریخ را سیاه کرده‌اند/ صهیونیست‌ها میان اعراب منفورند

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان با بیان اینکه آلمان و فرانسه با کشتار مردم در جنگ جهانی و کشورهای آفریقایی روی تاریخ را سیاه کرده‌اند، گفت: این کشورها با تاریخ سیاهشان حق ندارند درباره حقوق بشر ایران سخن بگویند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به تصویب قطعنامه شورای ملل بر علیه کشورمان با پرچم‌داری آلمان و فرانسه با موضوع حقوق بشر در ایران، اظهار کرد: از همان نخستین لحظات پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان انقلاب هر روز دنبال یک بهانه بودند تا موضوعی را بر علیه ایران پیدا کرده و به سر زبان‌ها بیاندازند.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه دشمن هر بار به جریانات مختلف از جمله هسته‌ای، برنامه موشکی، حضور کشورمان در سایر کشورهای منطقه و این روزها حربه حقوق بشر متکی شده است تا بر علیه ایران جریان‌سازی کند، ادامه داد: عامل اصلی جنگ جهانی اول و دوم که میلیون‌ها انسان به خاک و خون کشیده شدند، همین آلمانی‌ها بودند که امروز موضوع حقوق بشر را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران در آن دوران بی طرفی در جنگ جهانی را اعلام کرده بود، افزود: اما هزاران نفر از هموطنان ما مستقیم و غیرمستقیم در آن روزها جان خود را از دست دادند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان دوران هشت سال جنگ تحمیلی و ۶۰۰ بار حمله شیمیایی به کشورمان توسط رژیم بعث عراق و شهادت و جانباز شدن هزاران نفر که آثار آن تا به‌حال مانده است را نتیجه کمک تسلحیاتی و پشتیبانی آلمان عنوان کرد و گفت: فرانسه که خود کشورهای آفریقایی را در استعمار داشت و فقط در الجزایر یک میلیون انسان را کشت امروز با وقاحت تمام برای حقوق بشر ایران تصمیم می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حقوق بشر آلمان و فرانسه با جنایاتی که علیه بشر انجام داده‌اند، روی تاریخ را سیاه کرده‌اند، اضافه کرد: ریشه اصلی اغتشاشات در ایران از سوی همان کشورهاست و باید همه مردم این را بدانند.

آیت‌الله نورمفیدی رفتار قطری ها با اتباع رژیم صهیونیستی در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: انتقال فلسطینی‌ها برای تماشای بازی‌های جام جهانی از شروط قطری‌ها برای صهیونیست‌ها جهت موافقت با حضور آنها بود که پس از حضور صهیونیست ها همه دیدند که آنها در میان اعراب منفورترین هستند.

وی با بیان اینکه در هفته پیش‌رو مناسبت روز دانشجو و سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی را در تقویم کشور داریم، تصریح کرد: این واقعه که به شهادت تعدادی از دانشجویان منجر شد، از افتخارات دانشجویان برای دفاع از مصالح کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha